ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:دهیار روستای هروک در بازدید نماینده مجلس و بخشدار مرکزی ابرکوه از این روستا برخی از مسائل و مشکلات را بازگو کرد.

جمال  زارع اظهار داشت تنها:مدرسه روستا در سال 1342 ساخته شده است و علاوه بر اینکه از زمان ساخت آن مدت زیادی می گذرد سرویس های بهداشتی مناسبی ندارد.

وی افزود: جوانان این روستا و روستاهای همجوار هیچ گونه امکانات ورزشی ندارند و با اینکه سال 85 قبل کلنگ احداث سالن چند منظوره ورزشی به زمین زده شد هیچ گونه اقدامی برای ساخت آن صورت نپذیرفت.

زارع برخی دیگر از مشکلات را مشکل چاه های کشاورزی و عدم استخر و کانال آب ذکر کرد.

وی یکی دیگر از مشکلات روستا را مشکل نگهداری دام سبک در روستا دانست و افزود: مردم حاضر به تغییر محل دامداری ها هستند و حتی آمادگی خود را برای استفاده از مجتمع دامداری هروک اعلام کرده اند که تاکنون از سوی مسئولان جواب مثبتی دریافت نکرده اند.

وی همچنین با اشاره به طرح احداث مرغداری گوشتی در مسیر این روستا افزود: تنها نصیب روستائیان از این واحدها آلودگی است.

 زارع افزود: در بخش فعالیت های فرهنگی در این روستا مشکلات بسیاری وجود دارد که از آن جمله می توان به نداشتن کتابخانه و مشکلات مسجد قدیمی روستا اشاره نمود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات اهالی روستا مشکل تعیین حریم راه در این روستا از طرف راه و ترابری است.

زارع افزود:در حالی که حریم راه های روستائی 5/12 متر است گاهأ از روستائیان خواسته می شود که حریم 38 متری و یا 76 متری را رعایت کنند.

دهیار روستای هروک اذعان کرد: یکی دیگر از مشکلات مشکل خط دهی نا مناسب تلفن های همراه و همچنین قابل استفاده نبودن خطوط تلفن برای اتصال به اینترنت است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار که در محل تکیه روستا انجام گرفت با اشاره به نقش ارزنده روستائیان در اقتصاد کشور افزود: اگر خواهان عدم مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ هستیم باید تلاش خود را برای رفع مشکلات آنان مضاعف کنیم.

کاظم فرهمند افزود: با توجه به خشکسالی های متمادی در استان یزد و شهرستان ابرکوه ضر و زیان های بسیاری به کشاورزان وارد شده است که جبران آن برای این قشر زحمت کش بسیار مشکل است.

وی با اشاره به تلاش های دولت و مجلس در حل این مشکلات اظهار داشت: در ظرف چند سال گذشته دولت و مجلس تلاش خود را برای حل مشکلات بخش کشاورزی به کار بسته اند اما هنوز بسیاری از این مشکلات نیازمند توجه و بازنگری است.

فرهمند با اشاره به مشکلات ناشی از هدفمندی یارانه ها در بخش کشاورزی افزود: دولت برنامه هائی را در این بخش در دست کار دارد که امیدواریم هر چه سریعتر به اجراأ در بیاید.

وی همچنین به صورت تلفنی برخی از این مشکلات را پیگیری کرد.

بخشدار مرکزی ابرکوه نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به مدت کمی که از قبول این پست توسط من می گذرد در حال جمع بندی مشکلات روستاها هستیم و با همدلی و همکاری شوراها و دهیاری ها نسبت به حل این مشکلات تمامی سعی خود را به کار می گیریم.

احمد آخوندی افزود:داشتن امکانات ورزشی در روستاهای شمال ابرکوه حق جوانان این منطقه است که متأسفانه تاکنون به تحقق نپیوسته است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا