ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد گفت:به نظر می رسد که لایحه تغییرات حوزه های انتخابیه مجلس در این دوره طرح نمی شود و حوزه های انتخابیه کشور بدون تغییر باقی بماند

کاظم فرهمند در گفتگو با خبرنگار یزدفردا  گفت:دولت برای افزایش 20 نماینده به حوزه های انتخابیه کشور لایحه ای با دو فوریت به مجلس ارائه داد که با توجه به اینکه دو فوریت آن به تصویب نرسید در کمیسیون شوراها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود:این لایحه با تغییراتی از این کمیسیون به مجلس ارائه شد و در نوبت رسیدگی قرار گرفت.

فرهمند یادآور شد به نظر می رسدکه با توجه به اینکه چندین طرح برای رسیدگی در دستور کار مجلس است این لایحه در این دوره طرح نمی شود و حوزه‌های انتخابیه به همان شکل گذشته باقی خواهد ماند.

وی یادآور شد:اصلاحات دولت در این لایحه کافی نیست و ضرورت دارد که این لایحه مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد تا هم عدالت رعایت شود و هم رضایت مردم جلب شود.

فرهمند افزود:بر اساس لایحه دولت اردکان و صدوق یک نماینده،میبد و تفت یک نماینده،ابرکوه- مهریز و خاتم یک نماینده و بافق- بهاباد و یزد نیز دارای 2 نماینده خواهند شد.

این نماینده ادامه داد: حدود دو سال پیش طرحی را به دولت پیشنهاد داده ام که هنوز اعتقاد دارم در توزیع نمایندگان استان بهترین راهکار است.

وی در مورد این پیشنهاد اظهار داشت: بر اساس این پیشنهاد،اردکان،میبد و صدوق دارای یک نماینده،مهریز،بافق و بهاباد یک نماینده،ابرکوه،تفت و خاتم یک نماینده و یزد نیز 2 نماینده  در مجلس خواهند داشت.

فرهمند افزود:بی عدالت ترین حوزه انتخابیه کشور استان یزد است که شهری 80 هزار نفره دارای یک نماینده و 5 شهرستان دیگر استان نیز یک نماینده دارند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا