جلسه مجمع نمایندگان استان یزد با مسئولین اجرایی استان

جلسه مجمع نمایندگان استان یزد با برخی از مدیران کل استان صبح روز سه شنبه در محل پارک فناوری اقبال برگزار شد. / رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با «نگران کننده» دانستن آمارهای ارائه شده از سوی فرمانده ناجا خواستار بررسی دقیق موضوعات مختلف و تعیین ریشه این معضلات توسط معاونت اجتماعی ناجا شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه ۴ ساعته علی اکبر اولیاء نماینده مردم یزد، سید جلال یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد، محمد رضا تابش نماینده اردکان و کاظم فره‌مند نماینده مردم بافق ،مهریز و ابرکوه با رئیس پارک علم و فناوری، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان صنایع، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و رئیس سازمان بازرسی دیدار کردند.


در ابتدای این جلسه امراللهی رئیس پارک علم و فناوری استان یزد به بیان گزارش وضع موجود درحوزه طرح‌های عمرانی پارک و مراکز اقماری پارک در شهرستان‌ها پرداخت. وی تملک زمین مراکز رشد در شهرستان‌ها و کمبود اعتبار برای طرح جامع پارک استان را از مشکلات مهم پارک عنوان کرد.

اولیاء رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در خصوص مشکلات پارک تاکید کرد موارد بصورت مشخص و با راهکارهای پیشنهادی برای جلسات مقدماتی مجلس درخصوص بودجه سال ۹۱ ارائه گردد. وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت‌ها و تجارب خوشه‌های صنعتی در ارتباطات پارک با کشورهای اروپایی شد.

سید جلال یحیی‌زاده و کاظم فرهمند نیز درخصوص پیگیری‌های لازم درخصوص فعال شدن مراکز رشد تفت و بافق قول مساعد دادند.

در ادامه نیز، سرهنگ امان الهی فرمانده ناجای استان یزد با نمایندگان مردم دیدار کرد.
منوچهر امان اللهی در این دیدار با بیان اینکه استان یزد در سال گذشته مورد حاد امنیتی نداشته است، گفت: رویکرد پلیس ایجاد زمینه‌ای برای پیشگیری از این موارد است.

امان اللهی افزود: تقویت گشت‌های موتوری، تشدید ایست و بازرسی‌ها و آموزش اقشار مختلف مردم در دانشگاه‌ها، مدارس و محلات از اقدامات ناجای استان در سالجاری است.

این فرمانده نیروی انتظامی با خوب توصیف کردن عملکرد ناجا در سالجاری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال کشفیات مواد مخدر و قاچاق کالا به ترتیب ۳۰ درصد و ۵۵ درصد رشد داشته است.
او ادامه داد: از ۱۷۵ خودروی سرقتی در سالجاری تنها ۱۰ مورد تاکنون کشف نشده است.

فرمانده ناجا همچنین با بیان اینکه طرح جمع آوری ماهواره‌ها از منازل از مرداد آغاز شد گفت: بالغ بر هزار ماهواره از منازل جمع آوری شد. او در عین حال گفت: اولویت ما در این خصوص برخورد با عرضه کنندگان ماهواره و قطعات آن بوده است. منوچهر امان اللهی درخصوص پلیس الکترونیک نیز گفت: پلیس فتا در استان یزد آغاز بکار کرده و گسترش امکانات و فعالیت آن در دستور ناجاست.

وی در پایان سخنان خود از نمایندگان مجلس درخواست کرد تا بیش از پیش افزایش اعتبارات جاری و تجهیزات نیروی انتظامی را بمنظور تقویت انگیزه خدمتگزاران این عرصه در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم تفت در این دیدار ضمن تقدیر از نیروی انتظامی خواستار اجرای طرح ارتقای امنیت اجتمعای در شهرستان‌ها شد.

نماینده مردم بافق نیز تاکید کرد اگر حضور افاغنه در استان تاثیر بسزایی در افزایش جرائم و آسیب‌های اجتماعی داشته باشد؛ باید فکری اساسی برای آنان برداشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد نیز در پایان این دیدار با «نگران کننده» دانستن آمارهای ارائه شده از سوی فرمانده نیرو خواستار بررسی دقیق موضوعات مختلف و تعیین ریشه این معضلات توسط معاونت اجتماعی ناجا شد.

علی اکبر اولیاء همچنین از فرمانده ناجا خواست تا اخرین اقدامات و اتفاقات مهم در حوزه این نیرو بطور منظم و در زمان مناسب به اطلاع نمایندگان برسد.

در ادامه این جلسه نمایندگان با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دیدار کردند.
نمایندگان در این دیدار علت کاهش ارزش صادرات استان، ایجاد برخی مشکلات در بازار عرضه و تقاضای شیر، عدم یارانه پرداختی بخش صنعت از سوی دولت و میزان اشتغال ایجاد شده در صنعت و معدن را از محمد مهدی زارع جویا شدند.

زارع در ادامه درخصوص وضعیت بازار شیر گفت: بر اساس بخشنامه وزارت مقرر شد تا عرضه کننده و خریدار، قیمت شیر را بصورت توافقی تعیین کنند و درصورت تخلف از قیمت تعیین شده این سازمان دخالت کند. وی در عین حال گفت: نرخ شیر در استان بطور تقریبی با نرخ استان‌های مجاز برابری می‌کند.
وی درخصوص اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت و معدن گفت: امیدواریم تا پایان سال به اشتغال ۹ هزار نفر در بخش صنعت و معدن دست یابیم. او گفت: ملاک اشتغال از نظر این وزارتخانه تعداد افراد ذکر شده در مجوزهای بهره برداری است.

او همچنین درخصوص صادرات استان گفت: صادرات طی سال‌های ۸۰ تا ۸۹، ده برابر شده که درمقطعی ممکن است با کاهش روبرو بوده باشد ولی درمجموع با رشد همراه بوده است. وی در عین حال گفت: ۴۰ تا ۴۵ درصد از کالاهای استان یزد از کمرگات سایر استان‌ها صادر می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت درخصوص اعتبار خط انرژی نیز گفت: در مجمموع ۶ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد به ۳۰۰ واحد تاثیرپذیر در هدفمندی یارانه‌ها معادل ۵۰ درصد برق بهاء و ۷۰ درصد گاز بهاء پرداخت شده است. وی همچنین گفت: اعتبارات برای بازسازی و بهینه سازی خطوط تولید در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

نمایندگان در پایان همچنین خواستار ارائه اطلاعات دقیق و جامع از میزان یارانه پرداختی به صنایع و آمار اشتغال ایجادشده از سوی این سازمان شدند.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد به ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در حوزه خط دوم انتقال آب به استان یزد پرداخت. نمایندگان پس از استماع گزارش وی با تقدیر و جدیت مهندس راعی خواستار انسجام، تدبیر و عزم جدی مسئولان استانی و کشوری برای تحقق این مهم شدند.

محمد رضا تابش در این جلسه با بیان اینکه باید در خصوص آب تخصیصی به بخش‌های مختلف باتوجه به کمبود شدید آب بازنگری شود، گفت: تسامح در این زمینه خسارت بزرگی وارد خواهد کرد که یکی از ابعاد آن می‌تواند امنیتی و سیاسی باشد.

او همچنین خواستار بهسازی و نوسازی شبکه توزیع آب برای جلوگیری از نشت آب‌های انتقالی شد.
علی اکبر اولیاء نیز گفت: در جلسه شورای برنامه ریزی پیشنهاد دادیم برای ادامه حیات صنعت سالانه تنها یک درصد از سهم بخش کشاورزی کاسته شود ولی هنوز این مهم اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین خواستار حضور کار‌شناسان این شرکت و وزارتخانه در کمیسیون‌های مجلس بمنظور تخصیص ردیف‌های مناسب در بودجه سال ۹۱ شد.

در این جلسه سید جلال یحیی‌زاده و کاظم فره‌مند نیز خواستار اقدام فوری و عاجل شرکت آب منطقه‌ای درخصوص انسداد چاه‌های غیرمجاز شدند و اقدامات این شرکت را دراین مورد راضی کننده نداستند.

در پایان نیز جلسه بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت و علی اکبر میرزایی‌پور رئیس سازمان بازرسی استان یزد درخصوص مواردی نظیر وضعیت شاخص‌های سلامت اداری استان، برخی جزئیات درمورد اختلاس اخیر و تخلفات نهاد‌ها و شرکت‌های دولتی به ارائه گزارش پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا نمایندگان استان روز سه شنبه در نشستی با برخی مدیران اجرایی استان كه در سالن همایش پارك علم و فناوری یزد تشكیل شد از مسئولان كشوری تقاضا كردند تا موضوع نیاز مبرم آبی یزد را در اولویت خود قرار دهند.

رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: خشكسالی های مكرر سال های اخیر خسارات زیادی بر بخش كشاورزی ، شرب و صنعت مناطق مختلف استان وارد كرده است .

علی اكبر اولیاء افزود: بروز این پدیده ، خسارات جبران ناپذیری بر مردم وارد نموده و تبعات منفی آن وجود دارد .

نماینده مردم یزد تصریح كرد: كمترین تقاضا از مسئولان اجرایی در سطح كلان این است كه یزد را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

همچنین نایب رییس كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی هم گفت: مسئولان كشور باید استان یزد را در تخصیص اعتبارات این بخش در اولویت قرار دهند.

كاظم فرهمند افزود:بر اساس شاخص های موجود یزد در سطح كشور یكی از مناطقی است كه بیشترین خسارات را دچار شده است .

وی تصریح كرد:وضعیت حاد موجود عرصه را برمردم و بخش كشاورزی و صنعت بشدت تنگ كرده است.

همچنین نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: خسارات خشكسالی به حدی است كه اكثر روستائیان دچار خسارات شده اند .

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال یحیی زاده افزود: مردم از مسئولان كشوری توقع دارند تا در تخصیص اعتبارات ، یزد بحران زده را بیش ازگذشته حمایت كنند.

وی اظهار داشت:اگر برای كمك به خسارت دیدگان اقدام شایسته ای صورت نگیرد در آینده دچار مشكلات بیشتری خواهیم شد.

نماینده مردم اردكان هم بابیان اینكه مهمترین معضل استان یزد كم آبی است از مسئولان سطح كشور خواست یزد را در اولویت تخصیص اعتبارات و حمایات خود قرار دهند.

محمد رضاتابش افزود: اگر بررسی كاملی صورت گیرد قطعا یزد در میان استان های كشور بیشترین خسارات را متحمل شده است .

وی گفت: تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح های كلان در موضوع آب استان از قبیل جداسازی آب شرب و كشاورزی و جلوگیری ازپرت آب باید جدی گرفته است .

وی خاطر نشان كرد: از مسئولان كشوری انتظار داریم تا برای تامین آب این استان بیشتر تلاش كنند .

همچنین در این نشست مدیر عامل آب منطقه ای یزد به ارائه گزارش در خصوص وضعیت موجود و نیاز های آبی استان پرداخت .

رضا راعی افزود: بدون شك یكی از مشكلات عدیده استان مسئله كم آبی است و فعالیت عملی برای تامین آب مورد نیاز در بخش های مختلف باید به جد محقق شود .

وی اظهار داشت: نظام اسلامی و دولت در این رابطه گامهای خوبی برداشته اند ، ولی بخاطر عمق مشكلات به هیچ وجه كافی نیست .

در جلسه مجمع نمایندگان استان همچنین مسائل مربوط نیروی انتظامی، سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، طرح های عمرانی استان ،پارك علم و فناوری و سازمان اقتصاد دارایی استان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست پس از ارائه گزارش عملكرد مسئولان ، توسط نمایندگان مجلس هم سوالاتی مطرح كه پاسخ داده شد.

http://yazdfarda.com/images/news/actual/?img=41497_85300.jpg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا