ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: به علت بی توجهی های دولت به یکی از بزرگترین واردکننده‌های گوشت در دنیا تبدیل شده‌ایم.

کاظم فرهمند اظهار داشت: با توجه به این بی توجهی ها، هم اکنون خواستار اعمال  سیاست‌های صحیح وارداتی گوشت برای در دسترس قرار گرفتن گوشت ارزان و با کیفیت  به مردم هستیم.

نماینده 5 شهرستان استان یزد با انتقاد از بی‌توجهی دولت در خودکفایی تولید گوشت قرمز در کشورتأکید کرد: اگرچه در چارچوب برنامه پنجم دولت موظف به توسعه خودکفایی کشور در تولید گوشت قرمز است، ولی تا به امروز فعالیت چشمگیری را در این زمینه شاهد نبوده ایم.

فرهمندافزود: هم‌اکنون بخش چشمگیری از نیاز کشور از واردات تأمین می‌شود که حتی درباره میزان واردات و کشورهایی که از آنها گوشت وارد می‌شود نیز حرف‌وحدیث‌هایی مطرح است که باید پاسخ داده شود.

وی با بیان این‌که کشور برزیل هم‌اکنون اصلی‌ترین و بزرگترین صادرکننده گوشت به ایران است، گفت: این مسئله به دلیل کیفیت بسیار خوب محصولات این کشور و همچنین ارزانی  این محصولات است.

فرهمند تأکید کرد: از دولت می خواهیم که با نظارت دقیق از واردات هر نوع گوشت و هر کیفیتی و تنها به دلیل ارزان بودن جلوگیری کند.

وی همچنین یادآور شد:اتکا به یک کشور برای تأمین نیاز داخلی سیاستی نادرست  است و دولت باید در صدد متنوع کردن بازار واردات گوشت باشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا