نماینده 5 شهرستان استان یزد در مجلس:جشنواره ایده های برتر نقش مهمی در محرومیت زدائی دارد

نماینده 5 شهرستان استان یزد در مجلس با اشاره به نقش پررنگ جشنواره ملی ایده های برتر در شناسائی و پرورش استعدادها به ویژه ذهن های خلاق نقاط محروم، گفت: برگزاری چنین جشنواره هائی نقش مهمی در توسعه کشور و محرومیت زدائی دارد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی ایده های برتر، کاظم فرهمند با بیان اینکه ایده پردازی و خلاقیت گام نخست در تولید و توسعه علم وفناوری است گفت: ایده های جدید راهکاری متفاوت از گذشته را برای حل یک مسئله پیشنهاد می کنند.

نماینده مردم شهرستان های بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی برگزاری جشنواره ملی ایده های برتر را در آشنایی جامعه با مفاهیم ایده‌ پردازی و ارائه ایده، ایده پروری، تبدیل ایده به فناوری و کمک به تولید انبوه و تجاری سازی ایده ها مهم و تاثیرگذار توصیف کرد.

فرهمند افزود: ایده پردازی در مسیر توسعه فناوری نقشی کلیدی و حیاتی را بر عهده دارد، بنابراین حمایت و هدایت از ایده ها و ایده پردازان باید به صورت جدی در دستور کار باشد.

وی برگزاری جشنواره ملی ایده های برتر را زمینه ساز بستری مناسب برای تفکر وایجاد انگیزه در مخاطبان دانست وافزود: این جشنواره با توجه بیش از پیش به مقوله تفکر، خلاقیت و نوآوری گام بلندی را در جهت نهادینه کردن و فرهنگ سازی علم وفناوری در کشور برخواهد داشت.

فرهمند با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا برگزیدگان این جشنواره علمی از مزایای نخبگی بهره مند شوند افزود: برگزاری جشنواره ملی ایده های برتر نقش مهمی در تجاری سازی ایده ها و گردش پرشتاب بخش صنعت در کشوربه ویژه استان یزد خواهد داشت.

وی با تاکید بر توجه ویژه سرمایه گذاران و کارآفرینان به این جشنواره تصریح کرد: جشنواره ملی ایده های برتر می تواند آغازی بر حرکت کشورو استان یزد به سمت فناوری های نوین باشد.

نماینده 5 شهرستان استان یزد ضمن دعوت از مجموعه استان برای حمایت از این جشنواره، افزود: جهت گیری این جشنواره باید بر رفع مشکلات جامعه بویژه محرومیت زدائی از برخی شهرستان ها باشد.

وی با بیان اینکه تولید محصولات و صنایع جدید و پشرفته نیازمند نوآوری واختراع است اظهارداشت: تبدیل ایده به محصول مورد تاکید مقام عظمای ولایت واز رسالت های اصلی چنین جشنواره هائی به شمار می رود.

فرهمند با تاکید بر لزوم همراهی بخش صنعت در پیاده سازی ایده های ناب ایرانی اظهارداشت: جشنواره ملی ایده های اولین گام در راستای استقرار نظام نوآوری در کشور به شمار می رود و موجبات پیشرفت همه جانبه و اقتدار ملی کشور را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: بهره گیری از علم و تبلور آن در کالا و خدمات وفناوری های دارای ارزش افزوده بالا از ابزارهای قدرت و توسعه یافتگی هر کشوری به شمار می رود وبرگزاری جشنواره ملی ایده های برتر می تواند در رشد اقتصادی، محرومیت زدائی و بالندگی هر چه بیشتر رفاه ایرانیان نقش مهمی بازی کند.

نماینده 5 شهرستان استان یزد با بیان اینکه جشنواره ملی ایده ای برتر برای نهمین سال میزبان گروه زیادی از ایده پردازان از سراسر کشور است افزود: در حاشیه این جشنواره حاصل خلاقیت ایده پردازان کشور در نماشگاه ملی ابداعات و اختراعات به نمایش گذارده می شود وحضور کارآفرینان وسرمایه گذاران در آن بسیار مهم و اساسی است.

گفتنی است؛ نهمین جشنواره ملی ایده های برتر آذر ماه سال جاری در یزد برگزار خواهد شد و مهلت ارسال ایده‌ها نیز تا 25 آبان ماه تعیین شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا