نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که واردات راهکار اساسی و مناسبی برای کنترل قیمت یک کالا نیست، گفت: ایران نیازی به واردات تخم مرغ از کشورهای ترکیه، چین و هند ندارد و در اگر دولت از بخش تولید حمایت کند، تولیدکنندگان توانایی صادرات این محصول را دارند.

کاظم فرهمند  گفت: در ایران پتانسیل مناسبی برای تولید مرغ گوشتی و مرغ تخم‌گذار وجود دارد و در شرایطی که مسئولان اجرایی حمایت مناسبی از واحدهای تولیدی داشته باشند هیچ نیازی به واردات نیست.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهای تخم‌مرغ در روزهای اخیر روند نزولی داشته است، تصریح کرد: شیوع بیماری در مرغداری‌ها و تلفات ناشی از آن و کاهش تولید از جمله علت‌های اصلی افزایش قیمت تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر بوده است. 

فرهمند با یادآوری این که حدود هشت ماه پیش نیز واردات تخم مرغ انجام شد، افزود: متأسفانه عدم نظارت مسئولان اجرایی بر نظام توزیع باعث افزایش مجدد قیمت‌ها در مقطع زمانی کنونی شده است.

وی با تأکید بر این که افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر افزایش هزینه‌های تولید تخم‌مرغ تأثیر داشته است، گفت: اگر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با یک برنامه‌ریزی مناسب خوراک مرغ را به قیمت کمتری در اختیار مرغداران قرار دهند و تسهیلاتی را برای توسعه واحدهای مرغداری به متقاضیان ارائه دهند هیچ مشکلی در زمینه تولید مرغ به وجود نمی‌آید.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هشتم تصریح کرد: ایران نیازی به واردات تخم مرغ  از کشورهای ترکیه، چین و هند ندارد و در اگر دولت از بخش تولید حمایت کند، تولیدکنندگان توانایی صادرات این محصول را دارند.

منبع:خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا