حضور فرماندار شهرستان بافق در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

فرماندار بافق در مجلس خواستار تجدید نظر مجلس در خصوص قانون تجمیع 4 درصد عوارض معادن شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ بنا به دعوت قبلی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، "حسین ندافیان" فرماندار بافق روز دوشنبه مورخ 22مهرماه90 در این کمیسیون حاضر شد.

حسین ندافیان در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی از معادن بافق گفت: با توجه به اینکه شهرستان بافق یک شهر معدنی است و یک سوم ذخایر سنگ آهن ایران در این منطقه وجود دارد ضروری است که زیر ساختهای لازم برای بهره برداری از این معادن به منظور توسعه بخش صنعت و معدن فراهم کرد.

فرماندار بافق با اشاره به اینکه از گذشته تا بحال سنگ آهن معادن بافق بوسیله قطار و کامیون های حامل سنگ ازاین شهر خارج شده تصریح کرد: با گذشت قریب 50 سال هیچ گونه توسعه معدنکاری ، صنایع فولادی و جوار فولادی برای این شهر دیده نشده در حالیکه این امر برای ایجاد اشتغال و ایجاد یک منطقه ویژه معدنی برای مردم این شهر بسیار مهم تلقی شده که بدنبال آن شاهد عمران و آبادانی شهر خواهیم بود.

ندافیان خطاب به اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تشریح مشکلات به وجود آمده در مسیر احداث و راه اندازی کارخانه فولاد بافق به عنوان یکی از طرح‌های هشت‌گانه فولاد کشور اشاره کرد و افزود: احداث فولاد یک میلیون تنی یکی از خواسته های مردم این منطقه بود که با واگذاری به بخش خصوصی علاوه بر توقف احداث این فولاد شاهد اخراج چندین نفر از کارگران این کارخانه بودیم و این نتیجه عدم سرمایه گذاری کافی دولت دراین منطقه است.

فرماندار بافق با بیان اینکه بافق می تواند یکی از قطب های مهم فولاد کشور باشد خواستار تشکیل جلسه ای ویژه برای رفع رکود و حل مشکلات فولاد بافق شد و گفت : مسئولین مربوطه چه در دولت ، چه در مجلس باید برای تسریع در روند احداث کارخانه فولاد بافق و صنایع جوار فولادی همچنین نظارت بر فعالیت بخش خصوصی اقدامات لازم را بعمل آورند.

ندافیان که به عنوان نخستین فرماندار حاضر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بود، از اعضای این کمیسیون خواستار تجدید نظر در مورد قانون تجمیع عوارض شهر های معدنی به منظور احقاق حق و حقوق شهرهای معدنی شد و گفت: پرداخت 4درصد عوارض فروش سنگ آهن معادن و محصولات فولادی به شهرستان بافق می تواند کمک شایانی به عمران و آبادانی این خطه و ایجاد اشتغال باشد در حالیکه این حق مردم محروم شهر معدنی بافق می باشد.

حسین ندافیان در ادامه خواستار عدم واگذاری معادن به بخش خصوصی در این منطقه شد و اظهارداشت : واگذاری معادن به هیچ وجه صلاح منطقه را در برندارد و موجب عدم توسعه معدنکاری و صنعت منطقه خواهد شد که با توجه به سوابق موجود در دراز مدت مشکلات عدیده ای را بدنبال خواهد داشت که تقاضا می شود مجلس این موضوع را مد نظر داشته و نمایندگان تصمیم مناسبی را اتخاذ نمایند.

وی همچنین با اشاره به موقعیت شهرستان بافق به لحاظ معدنی و صنعتی، خواستار گازرسانی هرچه سریع‌تر به این منطقه و حل مشکلات صنایع شد.

گفتنی است در این نشست فرهمند نماینده مردم بافق و یاراحمدی مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق پیرامون بحث اشتغال پایدار، اختصاص کارخانجات جوار معدنی و جوار فولادی ، فراهم کردن زیر ساختهای صنعت از جمله آب ، برق و گاز صحبت و پیشنهادات خود را عنوان کردند.

یادآور می شود در این نشست علاوه بر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، معاون وزیر صنعت ومعدن ،کاظم فرهمند نماینده مردم بافق ، مدیران عامل فولاد ایران ، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و سنگ آهن مرکزی بافق ، مدیر کل صنایع استان ، مدیر کل امور اقتصادی استانداری ، انجمن صنعت و معدن استان و نمایندگان استان یزد نیز حضور داشتند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا