دیدار فرماندار بافق با مدیر عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران

"حسین ندافیان" فرماندار بافق با حضور کاظم فرهمند نماینده مردم در مجلس و دو تن ز اعضای شورای اسلامی شهر بافق؛ دیداری روز دوشنبه 25/7/90 با "خدامراد احمدی" مدیر عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران در تهران داشت ، خواسته های مردم این شهرستان مبنی بر اجرای طرحهای نیمه تمام جوار معدنی از جمله فولاد بافق را عنوان کرد.

فرماندار بافق در ابتدا به وضعیت کلی بافق و اینکه این شهرستان قطب معدنی کشور بشمار می رود پرداخت و گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی در بافق با معادن فعال سنگ آهن چغارت و سه چاهون به عنوان اولین و قدیمی ترین تأمین کننده ی سنگ آهن کشور دارای مجرب ترین کارشناسان معدنی و کامل­ترین تجهیزات معدنی، اکتشافی و استخراجی است.

حسین ندافیان نیز در این نشست با اشاره به این که یک سوم سنگ آهن کشور در این شهرستان وجود دارد اظهار داشت:طی 50 سال گذشته تنها مواد معدنی را از این شهر خارج کرده و صرفا تامین خوراک کارخانجاتی که فرسنگها از این شهرستان فاصله دارد هیچ گونه توسعه جوار معدنی و ایجاد واحدهای فرآوری وجود نداشته یا در حد بسیار ضعیف بوده است که این موضوع موجبات نارضایتی مردم را فراهم نموده و لذا باید قانون گذاران و مسئولان بخش صنعت برای جبران این امر و توسعه ، عمران و آبادانی شهرستان امتیازات ویژه ای قائل و از معدنکاری و صنعت در این منطقه حمایت همه جانبه داشته باشند.

وی در ادامه واگذاری فولاد بافق را به بخش خصوصی یادآور شد و گفت: به دنبال واگذاری فولاد دولتی بافق به بخش خصوصی که به منظور سرعت بخشیدن به کار صورت گرفت پس از گذشت چندین ماه آنچه مشرود بود اخراج تعدادی از کارگران طی جند روز گذشته از سوی پیمانکار طرف قرارداد فولاد صورت گرفت که نارضایتهای این قشر زحمتکش را بدنبال داشته است .

فرماندار بافق در این نشست خطاب به مدیر عامل ایمیدرو پیرامون فولاد بافق و کارخانه گندله سازی بافق مسائلی مبنی بر تعلل در احداث این دو پروژه را یادآور شد و خواستار تعیین تکلیف وضعیت فولاد و گندله بافق در اسرع وقت شد.

در ادامه این نشست خدامراد احمدی با تأکید بر اینکه باید صادرات مواد معدنی به صورت خام متوقف شود، بیان کرد: اگر فرآوری در خود معادن صورت بگیرد، ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ارزش افزوده در تولید ناخالص ملی را نیز در بر خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران توسعه کارخانجات فرآوری و جوار معدنی را مورد تاکید و به عنوان اولویت اول این سازمان خواند و گفت: سازمان ایمیدرو متعهد می گردد حداکثر تا پایان فروردین سال 91 عملیات اجرایی گندله بافق را شروع نماید.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خصوص احداث فولاد بافق خاطرنشان کرد: سرمایه گذار فولاد بافق باید بطور جدی موضوع راه اندازی کارخانه را با ظرفیت یک میلیون تن دنبال کند و ماهم کنستانتره و مواد اولیه آن را از طریق سازمان ایمیدرو تامین خواهیم کرد ضمناً بکار گیری نیروهای بومی باید در اولویت قرار گیرد.

احمدی در پایان بنا به دعوت فرماندار مبنی بر بازدید از قطب معدنی کشور در آینده ای نزدیک قول مساعد داد.

گفتنی است در این نشست سید کاظم عباسزاده عضو شورای شهر بافق توسعه کارخانجات جوار معدنی و آغاز بکار فولاد را از آرزوهای دیرینه مردم بافق خواند و بر تسریع در اجرای آن تاکید کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا