ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:مهندس کاظم فرهمند نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد در گفتگو با یزد فردا در مورد مباحث مطرح شده اخیر پیرامون ساخت آزاد راه ها یی که از استان عبور خواهد کرد توضیحاتی ارائه داد .

کاظم فرهمند در مورد سابقه احداث آزادراه اصفهان سیرجان  اظهار داشت:طرح آزاد راه اصفهان سیرجان که در سال 82 در زمان دولت اصلاحات مطرح و توسط شرکت مشاور فرادید مطالعات آن صورت گرفته است و نتیجه مطالعات در وزارت راه موجود است ، کار جدیدی نیست که به مسئولین فعلی استان  منتسب شود.

وی افزود:از طرفی بخشی از آزاد راه(بندرعباس تهران) که شامل مسیر نطنز، یزد ، سیرجان می شود  و از مصوبات سفر هیئت دولت به یزد است .

وی افزود:هر دو آزاد راه  با  مشارکت 50 در صدی بخش خصوصی و 50 در صدی دولت ایجاد می شود .

فرهمند در مورد شهرهائی که در مسیر این آزاد راه ها قرار دارند اظهار داشت: آزاد راه سیرجان به اصفهان از نزدیکی بعضی از مناطق محروم مانند دهشیر ، ابرکوه، مروست و هرات می گذرد.و آزاد راه نطنز ، یزد، سیرجان نیز از نزدیک شهرهای اردکان ، یزد و میبد  عبور خواهد کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه آزاد راه تهران ،بندر عباس از نظر اقتصادی اهمیت ویژه ای دارد و کالاهای زیادی از این مسیر جابجا می شود، بنا بر این کوتاه بودن مسیر ، کاهش هزینه های حمل و نقل و رفت و آمد با توجه به افزایش قیمت سوخت، بزرگترین عامل برای انتخاب مسیر مورد نظر است

وی تاکید کرد:همانگونه که گفته شد، احداث بزرگراه منوط به پیدا شدن سرمایه گذار بخش خصوصی است و ما نمی توانیم برای سرمایه گذاران بخش خصوصی تعیین تکلیف کنیم.

وی در ادامه افزود:بهترین راه این است که مسائل سیاسی را کنار گذاشته و به جای این همه بحث و جدل و تخریب اذهان عمومی انتخاب را به وزارت راه که بخش تخصصی است  و سرمایه گذاران مربوطه واگذار کنیم

وی در ادامه تاکید کرد: تصمیم گیران قطعا  با توجه به آیتم هایی از قبیل  کوتاهی مسیر ، کم هزینه بودن اجرا   و در نظر گرفتن دیگر جوانب امر برای کشور،  نسبت به انتخاب مسیر اقدام خواهند کرد

وی  تاکید کرد :ما نیز بهتر است به امور  مهم تری از جمله ایجاد اشتغال که دغدغه خاطر همه مردم و مقام معظم رهبری است بپردازیم.

مهندس فرهمند افزود: با توجه به ترافیک بالای  جاده های مواصلاتی استان یزد و حجم بالای حمل و نقل کالا و مسافر در محور های استان  ساخت هر دو بزرگراه نیز با همدیگر منافاتی ندارد و قطعا با توجه به مصوبه هیئت وزیران پیگیری خواهد شد

وی افزود:امید واریم به جای تخریب و جلوگیری از احداث یک محور تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن هر دو پروژه به کار گیریم و از پتانسیل موجود در جهت توسعه فراگیر استان بهره گیریم تا انشالله در استان یزد  نقاطی به نام مناطق محروم وجود نداشته باشد .

  

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا