ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد گفت: با توجه به اهداف توسعه ای شهرهای شمال فارس و ابرکوه تسریع در ساخت فرودگاه شمال فارس یک ضرورت است.

 کاظم فرهمند در گفتگو با خبرنگار مااظهار داشت: ایجاد فرودگاه شمال فارس یکی از درخواست های به جای مردم شهرستان های  شمال فارس و ابرکوه می باشد.

کاظم فرهمند افزود: این فرودگاه می تواند منشأء تغییر و تحولات عمده و گسترش فعالیت های عمرانی و صنعتی باشد.

وی یادآور شد: فراهم آوردن زیر ساخت های حمل و نقل که حمل و نقل هوائی یکی از مهمترین آن ها به شمار می رود باعث تشویق سرمایه گذاران خواهد شد.

فرهمند افزود: سال گذشته اقدامات مشترکی با نمایندگان شمال فارس در جهت ایجاد این فرودگاه صورت پذیرفت وامیدواریم که با تشکیل این جلسه و همدلی مسئولان ، نمایندگان و خیرین این چند شهرستان، شاهد تسریع در این امر باشیم.

وی اولین قدم در این راه را مصوب نمودن این مسئله در کمیسیون ماده 215 برنامه پنجم ذکر نمود.

فرهمند یادآور شد: همدلی و همکاری نمایندگان این چند شهرستان در بحث آب ماربر، نتائج خوبی را به دنبال داشته است و امیدواریم که این همکاری ها در زمینه تسریع در ایجاد این فرودگاه به عنوان یکی از نیازهای اساسی چند شهرستان نیز نتیجه بخش باشد.

به گزارش یزد فردا،عملیات اجرایی این پروژه از سال 1374 با اختصاص زمینی به مساحت 257 هکتار در تقاطع پنج شهرستان آباده، اقلید، بوانات، خرمبید و ابرکوه آغاز و تاکنون با پیشرفت فیزیکی 35 درصد متوقف شده است.

چندی قبل نیز جلسه هم اندیشی فرمانداران، نمایندگان و خیران شهرهای شمال فارس و ابرکوه در محل فرمانداری آباده برگزار شد و با تعیین نمایندگانی از هر کدام از شهرستان ها پیگیری فرودگاه شمال فارس وارد فاز جدیدی شد.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا