دیدار فرماندار بافق با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران

مدیر عامل راه آهن کشور : به هیچ وجه قصد کوچک کردن کارخانجات تعمیرات لکووتیو و کاهش نیرو دستور کار راه آهن نیست.

"حسین ندافیان" فرماندار بافق و "کاظم فرهمند" نماینده مردم بافق در مجلس روز دوشنبه 11 مهرماه پیرامون مسائل راه آهن و کارخانجات لکووتیو بافق با " عبدالعلی صاحب محمدی " معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن کشور در تهران دیدار کردند.

حسین ندافیان در این دیدار با اشاره به برخی از مشکلات و خواسته های شهرستان گفت: تا کنون مکاتبات متعددی در رابطه با احداث کارخانجات تعمیرات اساس ، افزایش سهمیه بلیط قطار ، راه اندازی ایستگاه مبارکه ، بهسازی و ترمیم ایستگاه راه آهن بافق و اخیر بحث کاهش نیرو و محدود کردن کارخانجات بافق مطرح شده که تا کنون اقدام خاصی صورت نگرفته یا برای انجام وعده های مختافی داده شده که این موجبات نگرانی مردم را فراهم آورده است.

مدیر عامل راه آهن کشور در این دیدار ضمن تشکر از مسئولین شهرستان و مجموعه راه آهن و اعلام رضایت کامل از شهرستان گفت :در شهرستان بافق روند اجرایی بسیار خوب بوده و در بحث کارگری و فعالیتهای بلقوه بسیار فعالیت شده و به دنبال این موضوع و رضایت مندی از مجموعه به هیچ وجه قصد کوچک کردن کارخانجات تعمیرات لکووتیو و کاهش نیرو در سایر قسمتها در دستور کار راه آهن نیست و نخواهد بود زیرا ما بافق را به عنوان دروازه ریلی و مرکز خورشیدی کشور می دانیم.

عبدالعلی صاحب محمدی با اشاره به توسعه و آینده روشن بافق تصریح کرد: یکی از اقدامات راه آهن کشور در بافق احداث ایستگاه مبارکه بود آنهم به این دلیل ‌که مبارکه بافق در چهارراه ریلی کشور قرار می‌گیرد واز اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با راه‌اندازی این ایستگاه بار ترافیکی ایستگاه بافق، کم و تردد مسافر به مراتب افزایش خواهد یافت.

صاحب محمدی در باره لکوموتیوهای چینی گفت: دیزل های چینی که خریداری شده یک مطلب جدید و مربوط به دپوهای جدید است که می تواند در سیرجان یا شهرستان دیکر کشور دپو شود و این موضوع ربطی به مصوبه هیئت دولت (کارخانجات اساس) ندارد بلکه بنده تاکید بر اجرا داشته همچنین به معاون ناوگان ( مهندس احمدی ) تاکید شده که با همکاری مسئولین شهرستان بافق نسبت به معرفی سرمایه گذار (بخش خصوصی) این موضوع اقدام مصوبه در بافق اجرایی شود حال سرمایه گذار می تواند شرکت های بافقی حاضر در راه آهن باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با ایستگاه راه آهن بافق خاطر نشان کرد: ساختمان ایستگاه بافق مربوط به قبل از انقلاب بوده و نیاز به تعمیرات اساسی دارد که با مذکراتی که با فرمانداری انجام شده ، کار محوطه سازی ایستگاه شروع شود که مبلغ 200 میلیون تومان اعتبار گذاشته شد و هم اکنون در حال اجرا است . در مورد ساختمان هم مقرر شده که با مشارکت شهرستان و راه آهن اعتبار آن مشخص و در اسرع وقت نسبت به بازسازی اقدام شود.

وی با اشاره به تقاضای مردم بافق مبنی بر افزایش سهمیه قطار در بافق گفت : در سفری که به بافق داشتیم مقرر شد 20 درصد به سهمیه بلیط قطار افزوده شود که انجام هم شد ولی از آنجایی که تردد مسیر تهران و مشهد زیاد است از مدیر کل راه اهن استان یزد خواسته شد که شخصا به این موضوع رسیدگی و خواسته مردم را عملی نماید . گفتنی است که با راه اندازی ایستگاه مبارکه انشاا... وضعیت بهتر خواهد شد .

در پایان این دیدار صاحب محمدی خطاب به فرماندار و نماینده مردم بافق گفت: با توجه به مصوب شدن توسعه کارخانه تعمیرات لوکوموتیو بافق همچنین ضرورت وجود این کارخانه و اختصاص اعتبار برای ایستگاه راه آهن در این شهرستان، شایعات مربوط به انتقال این کارخانه به سیرجان سخنی است بی مورد و اینجانب آن را تکذیب می کنم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا