نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد گفت:  مدیر عامل راه آهن کشور شایعه انتقال کارخانه تعمیر لوکوموتیو بافق به سیرجان را تکذیب کرد

کاظم فرهمند اظهار داشت: با توجه به مصوب شدن توسعه کارخانه تعمیرات لوکوموتیو بافق و همچنین ضرورت وجود این کارخانه و اختصاص اعتبار برای ایستگاه راه آهن در این شهرستان شایعات مربوط به انتقال این کارخانه به سیرجان در دیدار با مدیر عامل راه آهن کشور مطرح و از طرف وی تکذیب شد.

 وی افزود:با توجه به سابقه زیاد راه آهن در بافق و اشتغال زیاد ایجاد شده توسط این نه تنها جابجائی آن به صلاح منطقه نیست بلکه باید زمینه توسعه آن را نیز فراهم آورد.

فرهمند یادآور شد: با توجه به اینکه بافق محل مناسبی برای وجود این کارخانه است توسعه آن در اولویت قرار دارد ولی با توجه به سیاست های دولت در واگذاری امور به بخش خصوصی این کار باید توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت بپذیرد.

وی افزود:راه آهن کشور در این زمینه آمادگی خود را برای واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به میزان لازم برای حضور سرمایه گذاران اعلام کرده است.

به گفته فرهمند این مسائل و دیگر مسائل مرتبط با حوزه راه آهن استان یزد در دیدار با مدیر عامل راه آهن کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا