نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد گفت: اگر مدیران مدارس را افرادی تأثیر گذار در امر آموزش و پرورش می دانیم باید برای آنان بهای بیشتری قائل شویم.

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: کاظم فرهمند در جمع مدیران مدارس ابرکوه در مدرسه نمونه دولتی پسرانه امام علی(ع) اظهار داشت: فرهنگیان قشر عظیم و تأثیر گذاری هستند که از آنان انتظار حضور در صحنه های مختلف کشور را داریم.

وی افزود: متأسفانه تصمیماتی که در این حوزه و اکثر حوزه های کشور گرفته می شود تصمیماتی از رده های بالا است و کسانی که بیشترین تأثیر گذاری را در اجرای برنامه ها دارند تنها مجری این دستورات هستند.

فرهمند یادآور شد: اگر مایل هستیم جامعه ای پویا و بالنده داشته باشیم و از سرمایه های عظیم خود بهره کافی را ببریم باید به صورت فعال برنامه ها را از پائین به بالا عملیاتی کنیم و نظرات دست اندرکاران اصلی را در تصمیم گیری ها لحاظ کنیم.

فرهمند افزود: در حال حاضر بسیاری از کسانی که تصمیم گیر در حوزه های مختلف هستند از مشکلات شهرستان های کوچک اطلاعی ندارند و معلمان نیز باید راهکارهای خود را در مورد ارتقاء سطح آموزش و پرورش به وزارتخانه ارائه دهند.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=39796_%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%85%D9%86%D8%AF%20%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%20%D8%B9%D9%84%DB%8C.jpg

وی با اظهار تأسف در مورد نظامی که هم اکنون بر آموزش و پرورش حاکم شده است خاطر نشان کرد: بعد از گذشت بیش از 30 سال دوباره آموزش و پرورش به سیستم قبل از این تاریخ برگشته است و این در حالی است که انتظار می رفت که تغییرات با فکر و برنامه ای را در راستای استفاده حداکثری از تعلیم و تربیت شاهد باشیم.

فرهمند همچنین افزود: متأسفانه خانواده ها نیز آنطور که به مسائل مالی در زندگی خود اهمیت می دهند  در امر آموزش و پرورش فرزندان خود ارزش قائل نمی شوند.

وی در مورد مشکلات مدارس و به خصوص مدارس ابتدائی اظهار داشت: با توجه به این که پایه و اساس آموزش و پرورش در مدارس ابتدائی است، این مدارس باید در عالی ترین سطح امکانات و نیرو باشند.

 

مدیر دبیرستان امام علی نیز در این جلسه به بیان پاره ای از مشکلات این دبیرستان و افتخارات کسب شده پرداخت.

در ادامه جلسه نیز مسئول آموزش و پرورش ابرکوه به ایراد سخنرانی پرداخت.

بیان برخی از مشکلات آموزش و پرورش از زبان یکی از مدیران و طرح پرسش و بیان پاسخ از طرف نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، از دیگر موضوعات جلسه بود.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا