نمایندگان و مسئولان شهرهای شمال فارس و ابرکوه بر ضرورت ایجاد فرودگاه در شمال فارس تأکید کردند.

ابرکوه  رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: جلسه هم اندیشی مسئولان شهرهای شمال فارس و شهرستان ابرکوه پیرامون فرودگاه شمال فارس در فرمانداری آباده برگزار شد.

در این جلسه که با حضور فرمانداران شهرهای شمال فارس و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد فرماندار و نماینده مردم ابرکوه درمجلس شورای اسلامی نیز به بیان دیدگاه های خود در مورد لزوم تأسیس این فرودگاه پرداختند.

فرماندار ابرکوه در این جلسه اظهار داشت: در شمال فارس و همچنین شهرستان ابرکوه پروژه های صنعتی و مراکز علمی بسیاری  در حال کار و یا در دست کار است که با توجه به این پروژه ها ضرورت ایجاد این فرودگاه بیش از پیش احساس می شود.

اسماعیل برزگرزاده افزود: باید با برجسته کردن نیازها ضرورت ایجاد این فرودگاه برای دست اندرکاران مشخص شود.

وی یادآور شد: در صورتی می توان از ظرفیت های شهرستان ها به خوبی بهره برداری کرد که  زیر ساخت ایاب و ذهاب مناسب و مطمئنی چون فرودگاه در این منطقه فراهم شده باشد.

برزگرزاده افزود: چنانچه در راستای اعلام نیازهای خود گام برداریم مشارکت دولت در این پروژه را نیز شاهد خواهیم بود، ضمن آنکه حضور خیرین در این پروژه عظیم نیز یک ضرورت است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان ابرکوه نیز به سهم خود برای تحقق این زیر ساخت تلاش می کند.

نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: این فرودگاه می تواند زمینه بسیار خوبی برای گسترش و توسعه منطقه باشد.

فرهمند افزود: تلاش های بسیاری توسط نمایندگان شهرهای شمال فارس و اینجانب برای ایجاد این فرودگاه صورت پذیرفته است که امیدواریم با تشکیل چنین نشست هائی  در روند اجرای این طرح تسریع شود.

در این جلسه همچنین فرمانداران و نمایندگان شمال فارس ، خیرین و کارشناسان به بیان نظرات خود در مورد فرودگاه شمال فارس پرداختند.

با تصمیمات گرفته شده در این جلسه مقرر گردید که با تشکیل یک کارگروه متشکل از نمایندگان شوراهای اسلامی و خیرین شهرهای ذینفع و همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی موضوع به صورت جدی تری پیگیری شود.

در این جلسه همچنین محمود فلاح زاده عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه به عنوان نماینده خیرین شهرستان و محمد رضا ربانی عضو دیگر شورای شهر ابرکوه به عنوان نماینده شوراهای شهرستان ابرکوه به  کار گروه معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار یزد فردا که در این جلسه حضور داشت و به نقل از سرپرست فرمانداری آباده، در سال 74 زمینی به این منظور در نظر گرفته شده است  و با وجود هزینه های انجام شده در آن، این طرح به عنوان یکی از نیازهای اساسی منطقه تاکنون توقف مانده است.

 

 http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=39795_%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87.jpg

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا