نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که با افزایش بهای علوفه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، دامداران برای تأمین هزینه‌های خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند، گفت: اگر مسئولان اجرایی برای برطرف کردن مشکل دامداران اقدام‌های لازم را انجام ندهند در آینده نزدیک با مشکلی جدی با نام کمبود شیر روبه‌رو می‌شویم.

کاظم فرهمند با بیان این که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دامداران کشور برای تأمین هزینه‌های مورد نیاز خود با مشکل‌های فراوانی روبه‌رو هستند، تصریح کرد: پس از اجرای این قانون بهای علوفه افزایش چشمگیری داشته است و این موضوع دامداران را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

 

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بهای شیر حدود ۱۰۰ تومان افزایش یافته است، افزود: افزایش بهای شیر متناسب با افزایش قیمت علوفه نیست و در این میان ضربه اصلی به دامداران وارد می‌شود.

در شرایطی که مسئولان اجرایی کشور برای برطرف کردن مشکل دامداران اقدام‌های لازم را انجام ندهند در آینده نزدیک با مشکلی جدی با نام کمبود شیر روبه‌رو می‌شویم

 

وی ادامه داد: در شرایطی که مسئولان اجرایی کشور برای برطرف کردن مشکل دامداران اقدام‌های لازم را انجام ندهند در آینده نزدیک با مشکلی جدی با نام کمبود شیر روبه‌رو می‌شویم.

 

فرهمند با بیان این که افزایش بهای شیر می‌تواند تا حدودی مشکل دامداران را برطرف کند، یادآور شد: مسئولان اجرایی می‎توانند درراستای افزایش بهای شیر برای حمایت از مصرف‌ کنندگان بخشی از یارانه شیر را میان آنها توزیع کنند و از کاهش مصرف شیر در جامعه جلوگیری کنند.

 

وی یادآور شد: مسئولان اجرایی باید با نظارت دقیق بر نحوه فعالیت دامداران، از تخلف‌های احتمالی همچون کمفروشی جلوگیری کنند.

 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید کرد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با برقررای تعامل مشکل دامداران را برطرف کنند.

 

منبع : خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا