بافق :علی حسن پور خبرنگاریزدفردا:به دنبال اجرای مصوبه گازرسانی به بافق "حسین ندافیان" فرماندار بافق و "کاظم فرهمند" نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با "جواد اوجی"معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در تهران ملاقات کردند.


گفتنی است در این دیدار فرماندار بافق با اشاره به تاخیر چند ساله گاز رسانی به بافق که یکی از مصوبات سفر هیات دولت در سه دوره سفر به استان است گفت: در سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان يزد، مسئله گازرساني به بافق يكي از اصلي‌ترين مصوبات سفرهای اول ، دوم و سوم بوده اما با وجود گذشت بيش از چهار سال از اين مصوبه و تاکید هیئت محترم دولت مبنی بر اتمام پروژه هنوز منتظر شروع آن هستیم.


ندافیان در ادامه تصریح کرد :هر روز از رسانه‌هاي مختلف به ويژه رسانه ملي شاهد گازرساني به دور افتاده‌ترين روستاهاي كشور به بركت دولت خدمتگزار هستيم اما شهرستان بافق كه محصولات معدني آن صنعت و اقتصاد كشور را شكوفا كرده، از اين نعمت برخوردار نيست.


وي بيان داشت: نعمت گاز علاوه بر نياز مردم، نياز اصلي واحدهاي صنعتي و معدني شهرستان بافق نيز به شمار مي‌رود و گازرساني مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه صنعت و معدن در اين منطقه داشته باشد.


كاظم فرهمند نیز در این نشست اظهار داشت: با وجود تصويب طرح گازرساني در سفر اول هيئت دولت به استان يزد و تاكيد رئيس جمهور بر اين طرح در سفرهاي دوم و سوم، تاكنون اين خواسته به حق مردم بافق تحقق پيدا نكرده است.


وي با بيان اينكه بر اساس مصوبه سفر سوم بايد عمليات اجرايي گازرساني به شهرستان بافق اواخر سال 89 شروع مي‌شد و تا پايان سال 90 به اتمام برسد، اظهار داشت: با وجود پيگيري‌هاي متعدد به دليل برخي از مشكلات، عمليات اجرايي اين طرح براي چندمين بار به تعويق افتاد و به 30 فروردين سال 90 موكول شد.

فرهمند با بيان اينكه شهرستان‌هاي بافق و بهاباد در استان يزد تنها شهرستان‌هاي محروم از نعمت گاز هستند، تاكيد كرد: شايسته نيست اين مصوبه هيئت دولت كه براي مردم و صنايع اين دو شهرستان ضروري و حياتي است و مورد تاكيد شخص رئيس جمهور نيز هست، اين‌قدر طولاني شود.


نماينده مردم بافق در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به دستور وزير نفت مبنی بر اختصاص مبلغ 450 ميليارد ريال بابت گاز رساني به بافق از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خواست تا با پيگيري‌هاي انجام شده طرح گازرساني به بافق را از حالت بلا تكليفي خارج و عملياتي نماید.


در ادامه "جواد اوجی" معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت اجرای عملیات گاز رسانی به شهرستان بافق گفت:گازرسانی به شهرستان بافق یکی از خواسته ها و نیاز ضروری مردم شهرستان بافق بوده و مورد تاکید دولت هست و ما هم به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم .مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در مورد اقدامات صورت گرفته گفت: طرح مطالعاتی و طراحی و نیز پکیج خط انتقال بطول 120 کیلومتر آماده شده است.


وی به اعتبار این پروژه اشاره کرد و گفت:از محل منابع بانکی مبلغ 450 میلیارد ريال برای اجرای فاز اول بطول 45 کیلومتر در نظر گرفته شده و به تصویب هیات مدیره شرکت ملی گاز رسیده و قرار است انشاءالله فاز اول بصورت فاینانس شروع شود.


اوجی شرکتهای توانمند خاتم انبیاء ، قرب ارتش و جهاد نصر را سه متقاضی این طرح عنوان کرد و تصریح کرد این سه شرکت اعلام آمادگی کردند و انشاءالله بعد از طی مراحل قانونی و مشخص شدن پیمانکار بلافاصله عملیات اجرای خط انتقال شروع خواهد شد.


معاون وزیر نفت در ادامه به عملیات گاز شهری بافق اشاره کرد و اظهار داشت: مقدمات حفر کانال و لوله گذاری گاز شهری آماده است و در حال گذراندن مراحل مناقصه است و انتظار می رود هر دو پروژه در آینده ای نزدیک همزمان آغاز شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا