فرهمند خواستار شد:تسریع در تمدیدوام های کشاورزی و حل مشکل دامداران

نماینده 5 شهرستان استان یزد گفت: با توجه به تداوم خشکسالی ها تمدید سریعتر وام های کشاورزان و توجه به مشکلات دامداران یک ضرورت است.

کاظم فرهمند اظهار داشت: در جلسه شورای آب به برخی از مشکلات کشاورزان اشاره نموده ایم و خواستار پیگیری جدی این مسائل از سوی مسئولان شده ایم.

وی یادآور شد: تعیین نرخ تضمینی و خرید کشمش کشاورزان بخش مروست با توجه به کاهش قیمت انگور در شهرستان خاتم یکی از ضروریات کشاورزی منطقه است.

فرهمند افزود: اختصاص اعتبار بیشتر به تأمین آب شرب مناطق روستائی نیز با توجه به اینکه بخش عمده ای از این روستاها با کمبود آب وربرو هستند از دیگر مسائلی است که می بایست در دستور کار سریع مسئولان قرار گیرد.

فرهمند افزود: تسریع در تعیین تکلیف چاه های بدون پروانه با توجه به مصوبه مجلس در این زمینه توسط شرکت آب منطقه ای نیز از دیگر درخواست های کشاورزان استان است است که در این دیدار مطرح گردید.

وی یاد آور شد: با توجه به اینکه قیمت علوفه در دامداری ها به شدت بالا رفته و بعضأ به دو برابر افزایش یافته است و همچنین قیمت خرید شیر از دامداری ها نیز ثابت مانده است و این مسئله دامداری های را به سمت تعطیلی می کشاند لزوم اتخاذ تصمیماتی سریع در این زمینه احساس می شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت شیر و تأمین قسمتی از هزینه خرید علوفه به دامداران می تواند تا حدودی مشکلات آنان را مرتفع و از تعطیلی این واحدها جلوگیری نماید.

به گفته فرهمند در این دیدار همچنین خواستار تمهیداتی در راستای پرداخت سریعتر بهای شیر توسط کارخانجات به دامداران شده ایم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا