فرهمندبا انتقاد از اجرای ناقص قانون هدفمندکردن یارانه‌ها؛
افزایش سه برابری قیمت علوفه تولید شیر را کاهش داده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از کاهش تولید شیر در دامداری‌های کشور خبر داد و گفت: افزایش قیمت علوفه و خوراک دام و جلوگیری دولت از افزایش قیمت شیر کاهش محسوس تولید شیر در کشور را به همراه داشته است .


کاظم فرهمند گفت: اجرای ناقص قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از سوی دولت و عدم تخصیص سهم بخش تولید از درآمدهای این قانون دامداری‌ها و صنایع لبنیات کشور را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است.


نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم افزود: متأسفانه فشار به بخش تولید و صنایع لبنیات آنچنان زیاد است که تعطیلی و ورشکستگی آنها با ادامه روند کنونی، قابل پیش‌بینی است.


وی کاهش تولید شیردر کشور را تأیید کرد و گفت: درهفت ماه گذشته قیمت علوفه و خوراک دام افزایش سه برابری داشته است که این افزایش همراه با فشار دولت بر ثابت نگه داشتن قیمت شیر مشکلاتی را در این بخش ایجاد کرده است.


فرهمند تصریح کرد: جلوگیری از افزایش قیمت شیر موجب کاهش تولید این محصول در دامداری‌های کشور شده است که این موضوع کاهش تولید فرآورده‌های لبنیات را نیز به همراه داشته است.


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی دامداری‌ها و کارخانه‌های تولید فرآورده‌های لبنی گفت: اگر دولت به سرعت برای حل مشکل این بخش اقدامی نکند بسیاری از دامداری‌ها و کارخانه‌های تولید فرآورده های لبنی تعطیل می‌شوند.


منبع: خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا