کاظم فرهمند:

سه رشته به دانشگاه های آزاد ابرکوه و بافق افزوده شد.

نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد گفت: سه رشته دانشگاهی به رشته های دانشگاه های آزاد ابرکوه و بافق افزوده شد.

کاظم فرهمند اظهار داشت: در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ، بحث ارتقاء دانشگاه آزاد هرات شهرستان خاتم، با توجه به بعد مسافت و وجود شرائط لازم برای افزایش دانشجو به خاطر نزدیکی به کرمان و فارس و همچنین دارا بودن ساختمان مناسب و زمین کافی نیزمطرح گردید و خواستار استقلال سریعتر این واحد دانشگاهی شدیم که از طرف وی قول پیگیری داده شد.

وی افزود: در این دیدار، همچنین خواستار افزایش دو رشته کارشناسی برق قدرت و کارشناسی ارشد مکانیک خاک برای دانشگاه آزاد بافق شدیم که با دستور مساعد این مسئول، از اول سال تحصیلی، این رشته ها راه اندازی می شود و همچنین در ارتباط با راه اندازی چند رشته هسته ای در شهرستان بهاباد و استقلال این دانشگاه نیز مذاکره و دستور پیگیری صادر شد.

فرهمند افزود: ضرورت افزایش رشته های کارشناسی ارشد در شهرستان های مهریز و ابرکوه نیز از دیگر خواسته ها بود که مقرر گردید با مشخص شدن رشته های دانشگاهی توسط این دانشگاه ها، مورد پیگیری قرار گیرد.

فرهمند یاد آور شد: با تلاش های انجام شده، همچنین مجوز رشته مهندسي برق- كنترل در مقطع كارشناسي ارشد نیز توسط شوراي گسترش وزارت علوم ،تحقيقات و فناوري به دانشگاه آزاد واحد ابرکوه داده شده است و اين واحد دانشگاهي، از امسال اقدام به پذيرش دانشجو در این رشته خواهد نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا