کاظم فرهمند :

توصیه‌های رهبر راهکار اجرایی حل مشکلات/ خدمتگذاری تبدیل به شعار نشود

نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد گفت: هر بند و کلمه سخنان رهبری دریایی از نکات اخلاقی و راهبردهای اجرایی است و راهکاری جهت حل مشکلات موجود جامعه است.


کاظم فرهمند در مورد اظهارات رهبری در دیدار با کارگزاران نظام اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار مانند همیشه به نکات ارزشمندی اشاره کردند که توجه به این نکات برای مسئولان درس و چراغ راه خواهد بود.


وی با اشاره به سخنان رهبری در مورد گسترش عدالت در ابعاد مختلف افزود: عدالت در امور قضایی، تقسیم منابع ملی کشور میان آحاد مردم جامعه و تقسیم فرصت‌ها از جمله برنامه‌هایی است که چنانچه به درستی محقق شده و گسترش یابد، بسیاری از مشکلات دنیوی و اخروی حل خواهد شد.


فرهمند بیان داشت: اینکه تاکنون به چه میزان از این فرصت ها استفاده کرده ایم و در توزیع منابع خدادادی تا چه میزان عدالت رعایت شده است و آیا فرصت بهره برداری ها را به همه داده ایم، از سئوالاتی که باید به آنها پاسخ داده شود.


استفاده از توان علمی نخبگان و شایسته سالاری معنای کامل تحقق عدالت در جامعه است


وی یادآور شد: سپردن کار به افراد کاردان، استفاده از همه توان علمی نخبگان و شایسته سالاری، معنای کامل تحقق عدالت در جامعه است و در این صورت، علاوه بر اینکه فرصت توهین، افترا و دروغ از افراد سلب خواهد شد، حل مسئله اشتغال و رسیدن هر چه زودتر به خودکفایی در تمام امور را به دنبال خواهد داشت.


نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس بیان داشت: رهبر انقلاب به خاموش کردن آتش اختلافات اشاره داشتند که ما نیز باید با تأسی به این دیدگاه، به جای شعله ور ساختن این اختلافات، چاره ای برای از بین بردن آن بیابیم و از ارائه مطالبی که در جامعه نا امنی ایجاد می کند پرهیز کنیم و به گفته ایشان، صاحبان تریبون ها نیز با اظهارات خود یأس و نا امیدی را به جامعه تزریق نکنند و اختلاف افکن نباشند.


با بد فهمی ها زمینه جذب افراد در حال طرد از جامعه توسط دیگران فراهم نشود


فرهمند با اشاره به درخواست رهبری برای جذب افراد افزود: نباید با بد سلیقگی ها و بد فهمی ها افرادی را که در حال جدا شدن از جامعه هستند طرد کنیم بلکه باید با قدرت جاذبه از جذب آنان توسط دیگران جلوگیری کنیم.


وی با اشاره به تاکید رهبر مظعم انقلاب برای بیان نقاط قوت مسئولان و عدم افشای نقاط ضعف، عنوان کرد: متاسفانه عکس این مسئله در جامعه رواج یافته و بیشتر نیمه خالی لیوان دیده می شود و نقاط قوت را کنار گذاشته و تکیه بر نقاط ضعف داریم و به جای امر به معروف و تذکر به فرد، دیگران را در جریان قرار می دهیم که این امر نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه جامعه را به سمت نا امیدی و نا امنی سوق خواهد داد.


وی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد تغییر و تحولات در میهن اسلامی، کشورهای منطقه و جهان افزود: خوشبختانه تمامی این تغییر و تحولات علیرغم پیش بینی دشمنان، به نفع اسلام و انقلاب اسلامی رقم خورده است.


فرهمند یادآور شد: امروز شعارهایی در این کشورها و در خیابانها به گوش می رسد که شعارهای 32 سال قبل ملت ما بود و تا چندی پیش در این کشورها، مردم جرات ابراز آن در خانه های خود را نیز نداشتند.


وی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد کارهای انجام شده بعد از انقلاب افزود: دگرگونی های بسیاری در حوزه های مختلف بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور به وجود آمده است که بر هیچکس پوشیده نیست و اظهار نظرهای منفی بافانه در این شرایط و ندیدن این خدمات و پیشرفتها امری مذموم است و به جای آن همگی باید با جمع آوری نقاط ضعف و شناسایی استعدادها، کشور را در دسترسی سریعتر به اهداف یاری دهیم.


فرهمند با اشاره به بیانات رهبری در مورد اعتماد به مردم اظهار داشت: مردمی که تا به حال در تمامی عرصه ها یاری رسان انقلاب بوده اند، مردمی قابل اعتماد هستند و باید قدردان آنان باشیم.


وی یادآور شد: این مردم در هر کجا که نیاز به حضور است حضور می یابند، نیاز به دفاع جانانه باشد در صحنه حاضر هستند و نیاز به سکوت باشد، سکوت می کنند و نمونه های بسیاری از این مسائل را می توانیم در هشت سال دفاع مقدس، دفع فتنه 88 و 9 دی ماه و راهپیمایی های باشکوه مشاهده کنیم.


فشارهای دشمن برای توقف پیشرفت ملت ایران است


فرهمند افزود: همانطور که رهبری اشاره کردند، ملت ایران با وجود تمام فشارها به پیروزی های ارزشمندی دست یافته اند که می توان نمونه های بسیار آن را در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و دستیابی به تکنولوژی های جدید که به طور عمده بدون کمک دیگران حاصل شده اشاره کرد.


وی بیان داشت: فشارهای دشمن تنها به دلیل توقف این امر است و این کار دشمنان تاکنون با هوشیاری و تلاش مردم به شکست انجامیده است.


فرهمند افزود: در بعد سیاسی نیز ایران اسلامی در حال حاضر، کشوری تأثیرگذار است و به صورت الگویی جهانی و الگویی برای مبارزات ملتها برابر کشورها و حکومتهای مستبد در آمده است و این مسئله نشان دهنده عظمت و روابط خوب بین المللی ایران در جهان است.


وی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد امکانات بالقوه کشور افزود: ظرفیت های بالقوه فراوانی در کشور وجود دارد که باید با برنامه ریزی به فعل تبدیل شود که به عنوان نمونه می توان به تولید 100 میلیون تن مواد غذایی در کشور اشاره کرد که 90 درصد نیاز کشور را تأمین می کند و به گفته کارشناسان می توان آن را به 300 میلیون تن افزایش داد.


خدمتگزاری مسئولان به شعار تبدیل نشود


فرهمند با اشاره به فرمایش ایشان در رفاه زدگی مسئولان اظهار داشت: اگر مسئولی خود را خادم ملت می داند نباید رفاه بیشتر از مردم را خواستار باشد که در غیر این صورت خدمت گذاری او تنها یک شعار است.


وی در مورد سرگرم شدن مسئولان به منازعات سیاسی و مشاجرات نیز افزود: این قبیل مسائل و از جمله، عدم تحرک، نداشتن روحیه جهادی و رفاه طلبی، سدی در مقابل حل مشکلات جامعه و از جمله مشکل اشتغال به عنوان یکی از اساسی ترین دغدغه های مردم است.


نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار امیدواری کرد: با تأسی به دغدغه های رهبر انقلاب و با برنامه ریزی و نظارت، بتوان از فرصتها استفاده کرد و زمینه های پیشرفت بیش از پیش و رخت بستن مشکلات جامعه را فراهم کرد که در غیر این صورت، دیگران از این فرصتها استفاده خواهند کرد.


منبع: خبرگزاری مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا