یزدفردا :نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه در مجلس، گفت: برخی از معادن سنگ شهرستان بافق واقع در استان یزد هنوز ناشناخته هستند، زیرا برای استفاده از معادن سنگ این شهرستان، عملیات شناسایی دقیق و مناسبی اجرا نشده است.

"کاظم فرهمند"  گفت: بخش چشمگیری از سنگ‌هایی که از معادن شهرستان بافق استخراج می شود به شهرهای خوزستان و اصفهان فرستاده می شود.


نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه. خاتم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما با ایجاد کارخانه‌ها در کنار معادن سنگ می توانیم صنایع تبدیلی راتقویت کنیم واز مواد اولیه سنگ استفاده بهینه در امر تولید کنیم.


وی ادامه داد: شهرستان بافق با داشتن معادن غنی آهن و سرب می تواند در این عرصه به پیشرفت چشمگیری برسد اگر از ظرفیت‌های بالای این شهرستان بطور کامل استفاده شود.


فرهمند درباره اجرایی شدن پروژه کارخانه فولاد بافق ، تصریح کرد: پروژه کارخانه فولاد شهرستان بافق از سوی بخش خصوصی اجرایی شده است و از این رو امیدواریم این کارخانه تا سال ۹۱ به بهره برداری برسد.


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ، اظهار امیدواری کرد: با یک برنامه ریزی کارآمد و اصولی می توانیم از ظرفیت‌های شهرستان بافق به نحوی مطلوب استفاده کنیم، این امر موجب می شود که در عرصه اقتصاد و اشتغال زایی برای جوانان به پیشرفت چشمگیری برسیم.


معدن آهن چغارت، در ۱۴ کیلومتری شمال خاوری شهر بافق، معدن آهن چادرملو، معدن آهن سه چاهون، معدن ناریگان و معدن سرب و روی کوشک در شمال خاوری شهر بافق و معادن زیرزمینی مس، سرب، روی و زغال سنگ، از جمله معادن منطقه بافق به شمار می‌روند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا