کاظم فرهمند:

دولت باید یارانه حذف شده شیر را به بخش کشاورزی انتقال دهد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این‌که افزایش قیمت محصولات کشاورزی و خوراک دام هزینه تولید شیر را بالا برده است، گفت: دولت برای حل مشکل دامداری‌ها و مناسب شدن قیمت شیر، باید یارانه حذف شده شیر را به بخش کشاورزی انتقال دهد.


" کاظم فرهمند " گفت: متأسفانه وضعیت دامداری‌های کشور به علت عدم توجه دولت به این بخش و افزایش هزینه‌های تولید مطلوب نیست.


نماینده مردم بافق و مهریز و ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت به موقع تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده برای این بخش را ارائه ندهد، بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل می‌شوند.


فرهمند با بیان این‌که با افزایش قیمت بسیاری از محصولات کشاورزی که در خوراک دام استفاده می‌شود، هزینه تولید فرآورده‌های دامداری افزایش یافته است، گفت: قیمت بسیاری از محصولات کشاورزی در سال جاری افزایش یافته است.


به گفته وی، این افزایش قیمت در جو در حدود ۵۵ درصد، ذرت ۱۰۰ درصد، یونجه ۷۷ درصد، ذرت علوفه‌ای ۶۳ درصد به طور طبیعی افزایش هزینه تولید شیر و دیگر فرآورده‌های دامپروری و دامداری را به دنبال داشته است.


فرهمند تأکید کرد: به همراه افزایش قیمت محصولات کشاورزی، متأسفانه دولت از افزایش قیمت شیر جلوگیری کرد که این اقدام آسیب‌های زیادی را به دامداری‌ها وارد کرده است.


نماینده مردم بافق در مجلس تصریح کرد: هم‌اکنون به علت افزایش قیمت شیر و کاهش تقاضا مردم برای این محصول کاهش ۴۰ درصدی تولید آن در بازار احساس نمی‌شود.


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این‌که افزایش قیمت شیر مشکلی را حل نمی‌کند، یادآور شد: برای حل این مشکل دولت باید یارانه حذف شده شیر را به بخش کشاورزی انتقال داده تا به کاهش هزینه‌های تولید، قیمت شیر مناسب و متعادل شود.


منبع: خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا