یزدفردا :نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد در دیدار با معاون اداری و مالی سازمان فنی و حرفه ای کشور در همایش فنی و حرفه ای در یزد،خواستار توسعه رشته های فنی و حرفه ای شد.

کاظم فرهمند اظهار داشت: دوره های فنی و حرفه ای کاری بسیار اساسی است و در اکثر کشورهای جهان نیز برگزار می شود و لزوم توسعه این رشته ها امروزه بیش از پیش احساس می شود.

وی خاطر نشان ساخت: آموزش های فنی و حرفه ای در سالیان گذشته رونق بسیار خوبی یافته است و حضور افراد لیسانس و فوق لیسانس در اینگونه آموزش ها، نیاز کشور به این آموزش ها را بیش از پیش بیان می کند.

فرهمند افزود: توجه به نیاز مراکز فنی و حرفه ای از جمله نیاز به تجهیزات بیشتر و تأمین اعتبار جهت پرداخت حق الزحمه اساتید و همچنین تأمین وسیله نقلیه برای سرویس دهی به کار آموزان، از جمله مواردی است که می بایست مد نظر قرار گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: می توان با فراهم آوردن زمینه ها، امکان ادغام دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای را فراهم آورد تا کار آموزان موفق به دریافت مدارک دانشگاهی شوند.

فرهمند همچنین، از تلاش های اکبر نژاد مدیر فنی و حرفه ای استان یزد نیز به جهت تلاش و پیگیری مسائل تقدیر نمود.

به گفته فرهمند، معاون فنی و حرفه ای کشور نیز در این دیدار، با توجه به مصوبه سفر هیئت دولت، بر تأمین سریع تر 4 وسیله نقلیه جهت مراکز فنی و حرفه ای استان یزد تأکید نمود و در زمینه تأمین اعتبار و ارتقاء این آموزشکده ها نیز قول مساعدت داده شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا