فرهمند در جمع مردم دهستان فراغه:
آب منطقه ای به وظائف دیگر خود نیز عمل کند

یزدفردا :کاظم فرهمند بر حل مشکلات آبی کشاورزان توسط آب منطقه ای یزد تأکید نمود.


کاظم فرهمند در جمع مردم، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی دهستان فراغه ابرکوه در تکیه فراغه، این دهستان را دارای قابلیت تبدیل به شهر دانست.


نماینده 5 شهرستان استان یزد، با بیان اینکه دهستان فراغه شرائط تبدیل شدن به شهر را دارد و تلاش هائی نیز در این زمینه به انجام رسیده است، بر پیگیری این مسئله تأکید نمود.


فرهمند همچنین با بیان مشکل خشکسالی به عنوان عمده ترین مشکل کشور، استان و شهرستان ابرکوه افزود: همگان و بویژه سازمان آب منطقه ای می بایست برنامه ریزی داشته باشند.


وی خاطر نشان ساخت: سازمان آب منطقه ای متولی آب است و وظیفه ای سنگین تر از وظائف فعلی را بر عهده دارد که یکی از این وظائف ،برنامه ریزی جهت تغذیه سفره های زیر زمینی است.


به گفته فرهمند، اگر برنامه ریزی جهت جلوگیری از هدر رفت آب های بارندگی در کویر صورت پذیرد، بسیاری از مشکلات بر طرف می شود.


فرهمند همچنین در مورد مشکل مسکن جوانان روستائی با بیان این که یکی از دلایل مهاجرت مردم از روستاها به شهر، نبود خانه‌های مناسب است افزود: دولت می بایست با در اولویت قرار دادن ساخت مسکن مهر در روستاها، این مشکل را برطرف کند و این مسئله تنها به شهرها ختم نگردد.


در این جلسه همچنین حاضرین به بیان برخی از مسائل و مشکلات پرداختند.


شهر شدن دهستان فراغه، بحران خشکسالی در منطقه و توجه بیشتر به این مسئله، عدم کفایت وام مسکن روستائی، پاسخگو نبودن مناسب آب منطقه ای یزد در قبال مردم ، عدم رعایت عدالت بین شهر و روستا و نبود امکانات ورزشی، از جمله مسائل مطرح شده از جانب مردم بود.




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا