فرهمند در جمع فعالان فرهنگی ابرکوه:

با برنامه ریزی از پتانسیل ها استفاده شود

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:کاظم فرهمند در دیدار با هنر مندان، مسئولان کانون های مساجد و مسئولان انجمن ها،خواستار ارتباط بیشتر مسئولان با نمایندگان در جهت حل مشکلات و بویژه مشکلات جامعه فرهنگی شد.

نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد با بیان قابلیت های بسیار بالای هنرمندان این شهرستان به خصوص در زمینه شعر و ادب، آنان را شایسته بسیاری از پیشرفت ها ذکر نمود و برنامه ریزی صحیح جهت استفاده از این پتانسیل را خواستار شد.

فرهمند شکوفائی هنر مندان ، در زمینه های مختلف از جمله شعر ، قرآن، نمایش و مسائل فرهنگی و چگونگی در معرض دید قرار گرفتن این قابلیت ها را که تشویق و تأمین آن ها را به دنبال دارد، از جمله اولویت هائی ذکر نمود که می بایست مورد توجه بیشتر مسئولان شهرستان و استان قرار گیرد.

وی همچنین نقش علاقه مندان و پشتکار هنرمندان را نیز در کنار تلاش مسئولان از جمله دیگر نکات تأثیر گذار در این زمینه ذکر نمود.

فرهمند با یادآوری این مسئله که مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن با دست روی هم گذاشتن مرتفع نمی شود، خواستار سیاست گذاری و تلاش بیشتر در این زمینه شد و با ذکر مثالی در مورد موسیقی افزود: چنانچه از اشاعه موسیقی سنتی و ترویج آن در بین جوانان غفلت کنیم، روی آوردن آنان به موسیقی های مبتذل غربی را شاهد خواهیم بود.

فرهمند همچنین فراهم شدن امکانات بیشتر در کانون های مساجد را یادآور شد و افزود: و جود این کانون ها، در کنار مساجد می تواند نقش تأثیر گذاری در هدایت جوانان به سمت فعالیت های سالم فرهنگی باشد.

وی با بیان این مسئله که مردم قدر شناس ایران در تمام زمینه ها مسئولیت خود را به نحو احسن به انجام رسانده اند، خواستار فراهم آوردن بیشتر حضور خیرین در برنامه ها و طرح های فرهنگی شد و از مسئولان نیز خواست که در این زمینه برنامه ریزی های مناسبی ارائه نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه نیز در این دیدار به بیان برخی از فعالیت ها و مشکلات پرداخت.

محمد رضا دهبیدی پور خاطر نشان ساخت: ابرکوه از قطب های فرهنگی استان در بسیاری از زمینه ها و از جمله شعر و ادب است و برگزاری چندین دوره کنگره شعر کویر در این شهرستان، بیانگر گوشه ای از این قابلیت ها است.

در ادامه جلسه، افراد حاضر نیز به بیان مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه فعالیت های فرهنگی پرداختند که در گزارش مجزائی به آن خواهیم پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا