مهندس فرهمند در جمع کارکنان اوقاف ابرکوه خواستار شد:

توجه بیشتر مردم و مسئولین به اوقاف

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:کاظم فرهمند در دیدار از اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، خواستار توجه هر چه بیشتر به اوقاف در کشور شد.

نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد، با بیان اینکه می بایست در جهت توسعه و رسیدگی بیشتر به بقاع متبرکه گام های اساسی تری برداشت، خریداری زمین های اطراف و ایجاد و توسعه پارک و فضای سبز در کنار برخی از امامزادگان که قابلیت این کار را دارند را باعث توجه بیشتر مردم به این بقاع ذکر نمود و از دو امامزاده شهرستان به نام های امامزاده عباسعلی و امامزاده احمد به عنوان امامزادگانی نام برد که قابلیت این امر را دارا می باشند.

وی خاطر نشان ساخت: مسئولین می بایست به این مسئله توجه نمایند که توجه به اوقاف یک مسئله شرعی است و دولت نیز در این امر مشارکت می نماید.

فرهمند با یادآوری بیان این مطلب که وقف یک مسئله دینی است ، خواستار توجه بیشتر مردم و مسئولین به مسئله اوقاف و گسترش فرهنگ وقف شد.

وی خاطر نشان ساخت که در آمدهای اوقاف در حد بالائی نیست و می بایست اعتبارات خاص اوقاف در کشور دیده شود.

فرهمند همچنین بر یک کاسه شدن اعتبارات مساجد تآکید نمود و خاطر نشان ساخت که اگر اوقاف را به عنوان متولی مساجد می پذیریم، می بایست بودجه ها را نیز به این اداره بسپاریم تا روند کار در مساجد سرعت بگیرد.

وی با بیان این مسئله که داشتن یک ساختمان در شأن جهت اوقاف ابرکوه، خواسته به حق مردم است و ساختمان استیجاری یک مشکل است تأمین زمین و اعتبار جهت ساخت اداره اوقاف ابرکوه را خواستار شد.

فرهمند با اشاره به صحبت های مسئول اوقاف ابرکوه در مورد موقوفه حاج علی اکبری به عنوان بزرگترین موقوفه شهرستان که بسیاری از رقبات آن را قنات و اراضی کشاورزی تشکیل می دهد و با کمبود اعتبار جهت احیاء و مرمت روبرو است، تلاش و همکاری بیشتر جهاد کشاورزی در این زمینه را خواستار شد.

وی همچنین از پیگیری خود در جهت رفع مشکلات اوقافی شهرستان نیز خبر داد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه نیز در این دیدار با بیان برخی از مشکلات و از جمله استقرار در یک محل استیجاری، خواستار پیگیری این مسئله از جانب نماینده مردم در مجلس گردید.

حجت الاسلام علیخانی همچنین با بیان این مسئله که بسیاری از رقبات موقوفه حاج علی اکبری را قنات تشکیل می دهد و صحبت ها و تعاملاتی نیز با جهاد کشاورزی در این زمینه صورت پذیرفته است ،خواستار اختصاص بودجه مناسب جهت احیاء و مرمت این قنوات شد.

وی خاطر نشان ساخت : با رونق بخشی به کشاورزی ، علاوه بر احیای موقوفات و عمل به نیت واقف، جلو مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها نیز گرفته خواهد شد.

علیخانی با تشکر از مصوبات خوب مجلس در بحث مساجد، خواستار یکپارچه شدن مدیریت مساجد شد و افزود: با وضعیت فعلی و به جهت تعدد مراکز تصمیم گیری ، عملکرد مساجد چندان مطلوب نیست و لازم است که نمایندگان مردم در مجلس، به این مسئله توجه داشته باشند.

وی همچنین به برخی دیگر از مشکلات اوقافی شهرستان، از جمله مشکلات مسجد بین راهی، تجهیز اداره، توجه به امامزادگان و مساجد اشاره و خواستار اختصاص بودجه های مناسب به اداره اوقاف شهرستان، در جهت اجرای برنامه های خود شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا