مهندس کاظم فرهمند نماینده 5 شهرستان استان یزد نتائج دیدار با وزیر بهداشت را تشریح کرد

یزدفردا:نماینده 5 شهرستان استان یزد ، با بیان اینکه در جلسه ای با وزیر بهداشت و درمان برخی از مسائل و مشکلات درمانی حوزه انتخابیه خود را با وی در میان گذاشته است ، نتائج این دیدار را تشریح نمود.


به گفته فرهمند، در مورد بیمارستان فاطمة الزهراء مهریز و در خصوص راه اندازی بخش جراحی قلب این بیمارستان با توجه به در خواست خیر ارجمند دکتر فروزان نیا و مرکز بهداشت و درمان مهریز ، از سوی وزیر، دستور پیگیری سریع برای اظهار نظر و همکاری لازم صادر شد.


فرهمند افزود: در مورد تجهیز و راه اندازی بخش های ICU وCCU و همچنین پلی کلینیک تخصصی بیمارستان فوق نیز، دستور تجهیز کامل پلی کلینیک و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز صادر گردید.


به گفته وی، همچنین از دیگر موارد مرتبط با شهرستان مهریز و در مورد ساخت 4 واحد باقیمانده ساختمان های مسکونی پزشکان این بیمارستان که از جمله مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان یزد بود، از سوی وزیر ، دستور اقدام و تکمیل مصوبه داده شد.


فرهمند در مورد نیازهای بیمارستان آیت الله خاتمی شهرستان خاتم، شامل احداث 5 واحد مسکونی ویژه پزشکان، نوسازی مرکز بهداشت فتح آباد، احداث اورژانس بین راهی در مسیر هرات-روستای خوانسار و قادرآباد و تجهیز اتاق عمل دوم این بیمارستان و همچنین خرید یک دستگاه سونوگرافی، از سوی وزیر، دستور اقدام فوری بر اساس سطح بندی داده شد.


وی در مورد نیازهای درمانگاه مروست، شامل نیاز به اختصاص یک میلیارد ریال جهت بازسازی ساختمان، احداث 2 باب منزل ویژه پزشکان، تأمین دو دستگاه آمبولانس جهت روستای ترخنگان و بخش مروست، اختصاص یک دستگاه وسیله نقلیه و یک دستگاه اوتوآنالیزر جهت آزمایشگاه اظهار داشت : در این موارد نیز با نظر موافق وزیر و بر اساس سطح بندی، دستور لازم صادر گردید.


فرهمند در مورد نیازهای بیمارستان ولی عصر(عج) بافق، شامل نیاز به پزشکان متخصص چشم،رادیولوژی، گوش و حلق و بینی و قلب نیز اظهار داشت: به دستور وزیر، مقرر گردید که در سال 1390 به صورت چرخشی این نیازها بر طرف گردد.


به گفته فرهمند، در این دیدار همچنین نیاز این بیمارستان به خرید دستگاه رادیولوژی و لاپاروسکوپی و تأمین اعتبار تصفیه خانه فاضلاب نیز مطرح و از سوی وزیر دستور بررسی و اعلام نظر فوری بر اساس سطح بندی داده شد.


وی افزود: در مورد اورژانس بین راهی سبز دشت-کوهبنان ، تأمین آمبولانس و تأمین اعتبار مراکز بهداشتی و ساختمان شبکه بهداشت، با نظر موافق وزیر، دستور اقدام بر اساس سطح بندی و مصوبات سفر استانی داده شد.


به گفته فرهمند در این دیدار همچنین در مورد بهاباد و در زمینه اختصاص 2 دستگاه آمبولانس و ایجاد پایگاه اورژانس جاده ای در مسیر بهاباد –ساغند، دستور تخصیص یک دستگاه آمبولانس و بررسی و اقدام جهت ایجاد این پایگاه طبق سطح بندی صادر شد.


فرهمند همچنین در مورد بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه نیز اظهار داشت: با توجه به این مسئله که قول افزایش تخت های این بیمارستان به 46 تخت خواب داده شده بود و نظر به اینکه این بیمارستان ظرفیت توسعه بالاتر از این تعداد تخت را دارد و همچنین کمیسیون ماده 32 نیز با افزایش تخت های این بیمارستان تا 76 تخت موافقت نموده بود، این مسئله با وزیر بهداشت در میان گذاشته شد و وزیر بهداشت با 76 تخت مصوب کمیسیون ماده 32 موافقت نمود.


فرهمند در مورد شبانه روزی شدن درمانگاه مهر دشت بخش بهمن ابرکوه نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه شبانه روزی شدن این درمانگاه نیاز به چارت تشکیلاتی دارد و بر اساس این درخواست، وزیر بهداشت دستور اقدام فوری بر اساس مصوبه سفر استانی، که شبانه روزی شدن این درمانگاه بود صادر نمود.


فرهمند در ادامه افزود: در این دیدار، همچنین پیرو افزایش اعتبار بهداشت و درمان در کمسییون تلفیق و پیشنهاد نماینده جهت افزایش اعتبار بهداشت و درمان در مورد بیمارستان های حوزه انتخابیه، در خواست افزایش اعتبارات در این مناطق، به میزان یک میلیارد تومان به بیمارستان آیت الله خاتمی خاتم،یک میلیارد تومان جهت بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه،یک میلیارد تومان جهت بیمارستان بهاباد، مبلغ 500 میلیارد تومان جهت بیمارستان بافق و 500 میلیون تومان نیز جهت بیمارستان حضرت فاطمه مهریز داده شد که از سوی وزیر بهداشت قول مساعد جهت پیگیری داده شد.


فرهمند افزود : در این دیدار، همچنین در مورد مساعدت وزارت بهداشت جهت تجهیز مرکز بین المللی قلب محمد رسول الله دکتر فروزان نیا به منظور استفاده مردم از تعرفه های دولتی، از سوی وزیر بهداشت، دستور بررسی و اعلام نظر فوری صادر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا