فرهمند :اجرای پروژه‌های آب‌رسانی مشکل کم‌آبی استان یزد را برطرف می‌کند ‏

عضو مجمع نمایندگان استان یزد ضعیف بودن منابع آبی استان یزد را عامل فقدان منابع آبی قابل اتکاء عنوان کرد و خواستار اجرایی ‏شدن پروژه‌های آب‌رسانی برای رفع مشکل کم‌آبی شد‎. ‎


کاظم فرهمند در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:‌ استان یزد در شمار استان‌های خشک و کویری کشور به حساب می‌آید، از این رو چه در شهر یزد و چه در شهرستان‌های توابع و روستاها از دیرباز با مشکلات زیادی در حوزه آب روبرو بوده است.


نماینده بافق و مهریز در مجلس افزود: اگرچه با اجرای فاز یک انتقال آب از رودخانه زاینده‌رود مشکل شهر یزد تا حدودی برطرف شد ولی با افزایش جمعیت ضروری است فاز دوم انتقال آب به این شهر و شهرستان‌های پیرامونی به اجرا گذاشته شود تا مشکلات آب شرب مردم این استان تا حدود زیادی برطرف شود. این طرح جزو مصوبات اول تا سوم هیات دولت بوده اما تا این لحظه در حد مطالعات باقی مانده است، در حالی که اکثر روستاهای شهرستان ابرکوه و تعدادی از روستاهای شهرستان مهریز و خاتم به شدت با کمبود آب آشامیدنی روبرو هستند.


وی تاکید کرد: با تامین و تخصیص اعتبار فاز دوم انتقال آب زاینده رود، آب شرب و آب صنایع کوچک شهرستان‌ها و روستاهای استان یزد، بخش زیادی از مشکلات مردم این مناطق برطرف می‌شود؛ چرا که به دلیل ضعیف بودن منابع آبی در استان یزد منابع آبی قابل اتکایی برای تامین آب شرب مردم شناسایی نشده است. با اختصاص منابع ریالی به شهرستان‌های استان‌ها باید آب شهرستان‌ها و روستاها از استان‌های همجوار تامین شود.


نایب رییس کمیسیون کشاورزی تسریع در احداث سد هرات را موجب رفع مشکل کم آبی شهرستان خاتم دانست و افزود: با انتقال آب به شهرستان ابرکوه مشکل آب شرب مردم این شهرستان و روستاهای تابعه برطرف می‌شود. انتقال آب از بافق به به‌آباد که کلنگ آن به زمین زده شده است، مشکل آب شرب مردم این نواحی را حل می‌کند. اجرای این پروژه‌ها گامی بزرگ در حل مشکل کم‌آبی در شهرستان‌های استان محسوب می‌شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا