کاظم فرهمند خبر داد:

کاهش واردات بی‌رویه کشاورزی با ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که واردات بی‌رویه محصول‌های کشاورزی ضربه‌های جبران ناپذیری را به کشاورزان وارد می‌کند، گفت: با ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و واگذاری بخش واردات کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی، بخش چشمگیری از مشکل‌های کشاورزان برطرف می‌شود.


"کاظم فرهمند" با بیان این که واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی موضوع نگران‌کننده‌ای است، تصریح کرد: واردات بی‌رویه محصول‌های کشاورزی ضربه‌های جبران ناپذیری را به کشاورزان داخلی وارد می‌کند.

دولت نظارت بیشتری بر واردات کشاورزی داشته باشد

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزارت بازرگانی باید محصول‌های مورد نیاز را به اندازه کافی وارد کند، افزود: دولت باید نظارت مناسبی بر واردات محصول‌های کشاورزی داشته باشد و از ورود بی‌رویه محصول‌های کشاورزی جلوگیری کند.

وزارت بازرگانی قانون واردات کشاورزی را به خوبی اجرا نکرد


وی ادامه داد: در سال‌های گذشته نمایندگان مردم در مجلس قانون‌هایی را برای جلوگیری از واردات بی‌رویه محصول‌های کشاورزی تصویب کرده‌اند، ولی متأسفانه مسئولان وزارت بازرگانی آنچنان که باید این قانون‌ها را اجرا نکرده‌اند.


نایب رئیس کمیسیون کشاورزیف آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که پس از ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع وظایف مربوط به واردات محصول‌های کشاورزی وزارت بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شود، اظهار امیدواری کرد: با ادغام این دو وزارتخانه و بخش چشمگیری از مشکل‌های واردات محصول‌های کشاورزی برطرف می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا