فرهمند تاکید کرد:

پایان یارانه شیر به دامداران برابر است با نابودی صنعت دامپروری

نماینده مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس با بیان این که پرداخت یارانه شیر از سوی دولت به دامپروران خرداد ماه با اتمام می‌رسد، گفت: در صورت عدم اقدامات لازم از سوی دولت، صنعت دامپروری به طور کامل نابود می‌شود.


"کاظم فرهمند" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت  با بیان این که هم‌اکنون صنعت دامپروری با مشکلات فراوانی مواجه است، افزود: هم‌اکنون قیمت اقلام مصرفی دام‌ها به صورت فزاینده‌ای رشد داشته، به طور مثال محصول جو در این مدت کیلویی صد تومان افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که پرداخت یارانه شیر از سوی دولت به دامپروران در ماه خرداد به پایان می‌رسد تصریح کرد: در صورت قطع یارانه شیر به دامدارن این صنعت با نابودی مواجه می‌شود.

فرهمند با بیان این که قیمت تمام شده شیر دامداران هر کیلو حدود ششصد تومان است، تاکید کرد: اگر پرداخت یارانه شیر از سوی دولت به دامداران قطع شود به طور حتم قیمت شیر افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی با بیان این که خرید تضمینی به صورت مناسب در کشور برای خرید شیر وجود ندارد، تصریح کرد: هم‌اکنون خرید شیر از سوی کارخانه‌ها به صورت توافقی است و هیچ تضمینی ندارد که کارخانه‌ها شیر دامدارن را به قیمت مناسب خریداری کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که برای اجرای طرح قطع یارانه شیر دامداران، دولت نیاز به اعتبارات مناسب دارد، تاکید کرد: دولت باید بتواند بعد از اجرای این طرح دامداران را از تمام جهات حمایت کند.

"کاظم فرهمند" نماینده بافق و مهریز به رییس جمهوری در خصوص پرداخت یارانه شیر به منظور حمایت از تولیدکنندگان شیر تذکر داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا