بازدید 2 ساعته مهندس اولیاء و مهندس فرهمند از مرکز تحقیقات کشا ورزی و منابع طبیعی استان

 

یزدفردا :نماینده مردم یزد و صدوق : مرکز تحقیقات کشاورزی باید پاسخگوی چالش های این بخش در ابعاد مختلف باشد

در این بازید که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مسئولین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین رئیس مرکز تحقیقات شوری کشور و کارشناسان و مسئولین این دو مرکز تحقیقاتی حضور دااشتند، مهندس اولیاء با اشاره به چالش های بخش کشاورزی در ابعاد مختلف اظهار داشت، مرکز تحقیقات کشاورزی در استان و کشور باید راهکارهای مناسب و منطقی برای عبور از چالش ها و مشکلات این بخش ارائه دهند .

وی یکی از مسائل بخش کشاورزی را اقتصاد کشاورزی دانست که در صورت عدم توجه به این امر کشاورزی ما پایداری خود را از دست خواهد داد.

وی با با اشاره به زحمات طاقت فرسای نسل قدیم کشاورزان این منطقه و تولید با کیفیت و متنوع محصولات کشاورزی در استان توجه، جدی محققین این بخش را به چالش های کشاورزی خاطر نشان ساخت . وی مسائل زیست محیطی گلخانه ها ، آفات کشاورزی و مقرون به صرفه نبودن تولید را از دیگر چالش های این بخش دانست و لزوم استفاده از تکنولوژی روز و همچنین استفاده از تصاویر ماهواره ای در بخش تحقیقات را ضروری ارزیابی کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با قدردانی از زحمات دست اندرکاران این مرکز ، تعامل با مسئولین استان و سازمان جهاد کشاورزی را امری اجتناب ناپذیر عنوان کرد و افزود با همکاری آقای مهندس فرهمند زمینه دعوت و حضور مؤثر مسئولان ارشد وزارت کشاورزی را در استان پی گیری خواهیم کرد، تا از ظرفیت های علمی و کارشناسی تحقیقات کشاورزی استان برای تحول اساسی در کشاورزی بهره برداری گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا