کاظم فرهمند:

عدم نظارت مناسب، علت اصلی بی‌ثباتی قیمت کالاهای ضروری است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که یکی از علت‌های اصلی نوسان قیمت کالاهای ضروری در بازار عدم نظارت مناسب مسئولان بر قیمت‌گذاری کالاها در بازار است، گفت: دولت می‌تواند هر ساله با توجه به نرخ تورم قیمت کالاهای ضروری را افزایش یا کاهش دهد.

"کاظم فرهمند"، تصریح کرد: یکی از خصوصیت‌های کشورهای توسعه یافته و در حال پیشرفته، ثبات قیمت کالاهای ضروری در بازارهای آنها است.



قیمت کالاها بر اساس نرخ تورم افزایش یابد


نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت باید قیمت کالاهای ضروری را در بازار تثبیت کند، افزود: دولت می‌تواند هر ساله با توجه به نرخ تورم قیمت کالاهای ضروری را افزایش یا کاهش دهد، به گونه‌ای که مردم توان خرید کالاها را از دست ندهند.

وی با بیان این که یکی از علت‌های اصلی نوسان قیمت کالاهای ضروری در بازار عدم نظارت مناسب مسئولان بر قیمت‌گذاری کالاها در بازار است، اظهار کرد: دولت باید با متخلفان و سودجویان بازار کالاهای ضروری قاطعانه برخورد کند.



حمایت از تعاونی‌ها قیمت کالاها را تثبیت می‌کند


فرهمند با تأکید بر این که حمایت از تعاونی‌ محصولات کشاورزی یکی از راهکارهای تثبیت قیمت کالاهای خوراکی ضروری است، گفت: اگر این تعاونی‌ها سرمایه لازم برای تولید و توزیع کالا را داشته باشند، قیمت کالاها در بازار تثبیت می‌شود.



دولت با دلالان بازار کالای ضروری برخورد کند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: دولت می‌‎تواند با برخورد جدی با دلالان بازار کالاهای ضروری، قیمت کالاها را واقعی کند و برای طولانی مدت قیمت آنها را ثابت نگه دارد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا