فرهمند خبر داد:

بررسی وضعیت واردات بی‌رویه دام به کشور در کمیسیون کشاورزی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر ضرورت پیگیری وضعیت واردات دام و میزان آلودگی‌های دام‌های وارداتی گفت: هفته آینده سازمان دامپزشکی گزارش مفصلی را درباره واردات بی‌رویه دام زنده و وضعیت آلودگی‌های دام‌های وارداتی به کمیسیون کشاورزی ارائه خواهد کرد.

"کاظم فرهمند" از تشکیل جلسه امروز – سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه – کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خبر داد و گفت: در جلسه امروز کمیسیون، وزیر جهاد کشاورزی و چند تن از معاونان وی برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان حضور یافتند.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بیشتر نمایندگان سئوال‌کننده پیش از تشکیل جلسه کمیسیون سئوال خود را پس گرفته بودند، تصریح کرد: در جلسه کمیسیون دو سئوال از سوی یعقوب جدگال و نیز یک سئوال از سوی اقبال محمدی مطرح شد که وزیر کشاورزی و معاونان وی در پاسخ به این سئوالات توضیحاتی را ارائه کردند.

فرهمند در تشریح رئوس سئوالات جدگال از وزیر جهاد کشاورزی گفت: اولین سئوال نماینده مردم کنارک، چابهار و نیک‌شهر از وزیر کشاورزی در باره دلایل متوقف شدن کشت انبه در استان سیستان و بلوچستان و جایگزینی کشت هندوانه در این منطقه بود که این مسئله موجب متضرر شدن کشاورزان منطقه شده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به توضیحات وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سئوال جدگال تأکید کرد: در راستای پیگیری موضوع کشت انبه در استان سیستان و بلوچستان، مقرر شد که با حضور نمایندگان این منطقه و معاون وزیر جهاد کشاورزی بازدیدی از مناطق کشت و کار این استان به عمل آید و تصمیمات لازم ازسوی وزارت جهاد کشاورزی اتخاذ شود.

فرهمند در تشریح دومین سئوال یعقوب جدگال از وزیر جهاد کشاورزی گفت: سئوال دیگر نماینده چابهار از وزیر جهاد کشاورزی در باره شرکت جهاد نصر و دلایل ورشکستگی و موفق نبودن این شرکت در استان سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: به منظور بررسی و پیگیری مشکلات شرکت جهاد نصر، مقرر شد در مدت ۱۰ روز جلسه‌ای با حضور مسئولان شرکت جهاد نصر سیستان و بلوچستان و کرمان در شهر تهران برگزار شود و مسئولان این شرکت‌ها دلایل ضعف عملکرد خود را بیان کنند.

فرهمند تصریح کرد: در صورتی که توضیحات مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و شرکت جهاد نصر قانع‌کننده نباشد، نماینده چابهار سئوال خود را برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد کرد.

وی، دستور دیگر کمیسیون متبوعش را بررسی سئوال اقبال محمدی از وزیر جهاد کشاورزی خواند و ادامه داد: نماینده مردم مریوان و سروآباد در باره آتش‌سوزی‌های پی‌درپی جنگل‌های غربی کشور و ضرورت جلوگیری از این مسئله بود که رئیس سازمان چنگ‌ها و مراتع درباره این بحران طبیعی و راهکارهای مقابله با آن توضیحاتی را ارائه داد و محمدی در پایان قانع شد.

فرهمند در باره بررسی طرح تحقیق و تفحص از واردات بی‌رویه دام به کشور در کمیسیون کشاورزی تأکید کرد: در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور و نیز معاون وزیر جهاد کشاورزی گزارشی را در باره وضعیت واردات دام زنده به کشور، وضعیت آلودگی دام‌ها به بیماری‌های آنفولانزا و تب برفکی و نیز راهکارهای مقابله با ورود آلودگی به کشور به اعضای کمیسیون ارائه دادند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، با بیان این که به علت کمبود وقت گزارش مربوط به واردات دام زنده به کشور ناتمام باقی ماند، تصریح کرد: مقرر شد در جلسه هفته آینده کمیسیون کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور گزارش مفصل و مکتوبی را در زمینه واردات دام و میزان آلودگی دام‌های وارداتی تهیه و آن را در کمیسیون مطرح کند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا