افزایش حجم و قیمت میوه‌های وارداتی در بازار ایران؛

فرهمند: مجلس از تضعیف توان تولیدی کشور جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اظهار تعجب از افزایش قیمت انواع میوه در بازار و هم‌زمان با بالارفتن حجم میوه‌های وارداتی در آن، گفت: مجلس از تضعیف توان تولیدی کشور جلوگیری می‌کند.

"کاظم فرهمند" افزود: افزایش حجم میوه‌های وارداتی در بازارهای میوه و تره‌بار کشور، نگرانی اقتصاددانان و کارشناسان حوزه کشاورزی را درباره توقف تولیدات باغی و کشاورزی، برانگیخته است.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل بازار میوه، تنها حجم بسیار بالای میوه‌های وارداتی نیست، بلکه برخلاف انتظار منطقی در شرایط بالا بودن میزان واردات، قیمت انواع میوه نیز رشد پر شتابی را در چند روز اخیر تجربه کرده است.

وی ادامه داد: دل‌مشغولی‌های فراوان دولت در رابطه با موضوع‌ها و مسائل بسیاری که خود این قوه موجب بروز آنها شده است، امکان و فرصت پرداختن به برخی از مسائل بسیار مهم کشور را در دولت از بین برده است.

فرهمند تأکید کرد: به جرأت می‌توان گفت که بخش کشاورزی آسیب‌پذیرترین بخش اقتصادی کشور پس از اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها بوده است.

وی اظهار کرد: باید تکلیف بسیاری از مسائل حوزه کشاورزی مانند قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و اجرای بسته‌های حمایتی از این بخش در سریع‌ترین زمان ممکن، روشن شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: نادیده‌ گرفتن تولید داخلی و افزایش واردات محصولات کشاورزی، زندگی کشاورزان ایرانی را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند و مجلس با تمام امکانات از تضعیف توان تولیدی کشور جلوگیری می‌کند

خانه ملت

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا