فرهمند :

سیستم فعلی آموزش و پرورش را با توجه به پیشرفت علم جوابگو ندانست


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:کاظم فرهمند سیستم فعلی آموزش و پرورش را با توجه به پیشرفت علم جوابگو ندانست.

نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد در بازدید از پژوهش سرای دانش آموزی شهید میربقائی ابرکوه، سیستم فعلی آموزش و پرورش را با توجه به پیشرفت سریع علم در جهان پاسخگو ندانست.

وی با اشاره به این مسئله که بسیاری از علاقه مندی ها ی دانش آموزان در دوره های ابتدائی و راهنمائی شکل می گیرد، پژوهش سراهای دانش آموزی را دارای نقشی بسیار تأثیر گذار در این زمینه دانست.

فرهمند افزود: پژوهش سرا های دانش اموزی می توانند در بالا بردن معلومات دانش آموزان نقش ایفاء کنند و این مسئله تنها در گرو ایجاد امکانات مناسب و کافی امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در مراکز استان ها امکانات بسیاری در جهت ارتقاء علمی دانش آموزان وجود دارد، خواستار اختصاص بسیاری از بودجه های مرتبطی که در مراکز استان ها هزینه می شود، به شهرستان ها شد.

فرهمند همچنین خاطر نشان ساخت : در بودجه 90 نیز اعتبارات خوبی در زمینه پژوهش دیده شده است.

وی اظهار امیدواری نمود که با توجه به اینکه اعتبارات در استان ها و شهرستان ها توزیع می شود، مسائل و مشکلات اینگونه پژوهش سراها بیشتر دیده شود.

در این دیدار، همچنین مسائل و مشکلات پژوهش سرای دانش آموزی ابرکوه نیز مطرح گردید.

مدیر آموزش و پرورش ابرکوه اظهار داشت: با توجه به استعدادهای بسیار بالای دانش آموزان ابرکوه، امکانات این پژوهش سرا نمی تواند پاسخگوی نیازها باشد.

جاوید خطیبی افزود: این پژوهش سرا حتی مکان مناسبی را نیز در اختیار ندارد.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی ابرکوه نیز، با یادآوری مقام های کسب شده دانش آموزان ابرکوه با توجه به امکانات بسیار محدود، انعکاس و پیگیری مشکلات را از نماینده مردم درخواست نمود.

طاهره احمدی افزود: دانش آموزان کوشای بسیاری داریم که حتی برخی از آنان به مسابقات کشوری نیز راه پیدا نموده اند ، اما با توجه به مشکلات بسیار، توجه لازم و کافی به آنان مبذول نشده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا