دیدار سرپرست فرمانداری و نماینده مردم بافق با رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور


بافق:حسن پور خبرنگاریزدفردا: ؛ سرپرست فرمانداری بافق در سفر به تهران با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ریاست سازمان تامین اجتماعی کشور دیدار و مشکلات شهرستان را در این حوزه مطرح کرد.


نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به مصوبات سفرهای دولت به استان یزد گفت: مصوبه پلی کلینیک تامین اجتماعی یکی از مصوبات سفر دور دوم هیئت دولت به استان یزد بوده که تا سال گذشته فقط تابلویی از آن در سردر درمانگاه تامین اجتماعی بافق نصب شده بود و تنها کاری که انجام شده هفته ای یک مرتبه آن هم بصورت نامنظم متخصص اختصاص داده شده بود که پیرو این عمل نارضایتی مردم را در پی داشت.


"کاظم فرهمند" گفت: شهرستان بافق 15 هزار عضو دارد که با اعضای تبعه بیش از 40 هزار نفر از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند که متاسفانه تا کنون مصوبه فوق اجرایی نشده فقط تامین زمین شده است .


فرهمند در ادامه افزود: استان برای اجرایی شدن مصوبه فوق شرایط ویژه ای گذاشته بود و آن اینکه تامین اجتماعی باید حداقل 80 هزار عضو داشته باشد .


سرپرست فرمانداری بافق نیز در این نشست به خاص بودن شرایط شهرستان بافق اشاره کرد و اظهار داشت : مردم شهرستان بافق اکثریت از قشر کارگری هستند و در معادنی چون سنگ آهن مرکزی ، کوشک ، فسفات و ... که همگی به نوعی آلایندگی های خاص خود را دارند در حال فعالیت و امرار معاش می باشند و از طرفی اخیرا به علت تعویق افتادن برخی مصوبات و اجرایی نشدن آنها چند روز در شهرستان مردم به حالت اعتصاب در آمده و وضعیت شهرستان را دگرگون کردند.


در ادامه این نشست ریاست سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به سفر استانی که به یزد داشتند گفت: برنامه امسال سازمان این است که مصوبات سفرهای هیئت دولت را در دستور کار اول قرار دهیم و به دنبال آن مصوبات خود سازمان که به تائید هیئت مدیره رسیده و اجرا خواهد شد .


"دکتر حافظی " در ادامه علت اجرایی نشدن برخی از مصوبات سفر در این حوزه را کمبود اعتبار لازم دانست و گفت: بودجه سازمان محدود است و بودجه ای که برای پروژه های سفرهای دولت نیاز داریم بالغ بر 1400میلیارد تومان است که برای حل این مشکل برنامه داریم از فروش املاک مازاد سازمان اعتباری برای پروژه های عمرانی دیده شود که یکی از این پروژهه ها پلی کلینیک شهرستان بافق خواهد بود که انشاءا... مصوبات هیئت دولت تماماً اجرا شود .


حافظی با اشاره به مصوبات استانی هیئت مدیره سازمان به یزد گفت: در سفر به استان یزد 54 مصوبه داشتیم که مصوبات خوبی از جمله تهیه دستگاه رادیولوژی برای درمانگاه ، تامین نیروی آزمایشگاهی ، تهیه دستگاه اکولایزر ، تهیه دستگاه رادیولوژی ویژه دندانپزشکی و ... برای شهرستان بافق در نظر گرفتیم .


در پایان این نشست پیرامون تخصیص پزشک متخصص جهت درمانگاه و پلی کلینیک بافق ، بیمه کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی بافق نیز بحث و تبادل نظر شد که دکتر حافظی قول مساعد و پیگیری داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا