فرهمند:

۵۰ هزار تحت پوشش تامین اجتماعی، خدمات دریافت نمی‌کنند

نماینده مردم مهریز، بافق ، ابرکوه و خاتم در مجلس با بیان اینکه ۵۰ هزار از مردم زیر پوشش تامین اجتماعی خدمات بیمه دریافت نمی‌کنند، گفت: مردم منطقه برای رفع بیماری‌های خود باید به مرکز استان یزد بروند.


"کاظم فرهمند" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت ، با بیان اینکه مشکل بهداشت ودرمان از مهم‌ترین معضلات حوزه انتخابیه است، افزود: مردم حوزه انتخابیه در چند سال اخیر به‌دلیل مشکلات درمانی منطقه صدمات بسیاری دیده‌اند.


نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در بسیاری از موارد مردم حوزه انتخابیه مجبورند به خاطر نبود امکانات درمانی صد‌ها کیلومتررا تا مرکز استان یزد بپیمایند، تصریح کرد: در این میان صرف هزینه، زمان و بدی شرایط آب و هوایی و نبود وسیله نقلیه در ساعاتی از شب این رفت و آمد را به شدت سخت و مشکل می‌کند به طوری که رنج‌های دیگری بر مشکلات بیمار افزوده می‌شود.


فرهمند درباره مسافت شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود با مرکز استان و مشکلات پیرامون این موضوع، توضیح داد: مردم منطقه برای حل مشکلات درمانی خود باید مسافت طولانی را طی کنند به عنوان مثال فاصله شهرستان خاتم تا مرکز شهر حدود ۲۵۰ کیلومتر، بهاباد ۲۰۰ کیلومتر، ابرکوه ۱۵۰ کیلومتر، بافق ۱۰۰ کیلومتر و مهریز ۳۰ کیلومتر است.


وی با بیان اینکه خدمات سازمان تامین اجتماعی و به تبع آن بیمه درمانی تامین اجتماعی بسیار ضعیف است، تاکید کرد: متاسفانه حدود ۵۰ هزار از مردم حوزه انتخابیه زیر پوشش تامین اجتماعی به‌دلیل عدم احداث بیمارستان‌های مناسب خدمات دریافت نمی‌کنند.


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، رفع محرومیت در بخش بهداشت و درمان حوزه انتخابیه را وظیفه‌ای همگانی تمام مسئولان دانست و تاکید کرد: مسئولان دولتی و استانی باید برای احداث بیمارستان‌های منطقه تعجیل کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا