فرهمند با تشریح دستورکارهای نشست کمیسیون کشاورزی؛

۵۰ درصد از محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه نیستند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که اعضای این کمیسیون در نشست خود مشکل‌های موجود برای خرید گندم در کشور را بررسی کردند، گفت: اعضای این کمیسیون خسارت‌های وارد شده به کشاورزان در اثر حوادث غیرمترقبه را بررسی کردند.


"کاظم فرهمند" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت  ، با بیان این که اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در نشست عصر امروز (یکشنبه هشتم خرداد) خود مشکل‌های موجود برای خرید گندم در کشور را بررسی کردند، تصریح کرد: در این نشست معاون وزیر بازرگانی و معاون وزیر جهادکشاورزی حضور داشتند.


نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بانک کشاورزی، در تمام نقاط کشور شعبه دارد و رابطه مناسبی هم با کشاورزان دارد، افزود: دولت باید این بانک را به عنوان بانک عامل برای خرید گندم انتخاب کند.


وی درباره مشکل‌های موجود برای خرید گندم در کشور اظهار کرد: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هزینه تولید گندم افزایش پیدا کرده است و قیمت کنونی گندم با هزینه‌های تولید آن متناسب نیست.


فرهمند، پرداخت نکردن هزینه حمل و نقل و انبار کردن گندم به کشاورزان در سال جاری را یکی از مشکل‎های اساسی تولیدکنندگان گندم در کشور خواند و تصریح کرد: معاون وزارت بازرگانی در نشست عصر امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ورود آزاد گندم به کشور را تکذیب کرد.



دولت از تولیدکنندگان گندم حمایت کند


این نماینده مردم افزود: با توجه به این که دولت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حدود چهار هزار میلیارد تومان از آزادسازی قیمت نان درآمد به دست آورده است، باید بسته حمایتی به تولیدکنندگان گندم در کشور ارائه کند.


وی اظهار کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هفته آینده راهکارهای مناسب را برای برطرف کردن مشکل خرید گندم در کشور ارائه می‌کنند.


فرهمند درباره دستورکار دیگر نشست عصر امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابط طبیعی مجلس گفت: اعضای این کمیسیون خسارت‌های وارد شده به کشاورزان در اثر حوادث غیرمترقبه را بررسی کردند.


وی با بیان این که ۵۰ درصد از محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی نیستند، تصریح کرد: باید راهکار مناسب برای افزایش بیمه محصولات کشاورزی ارائه شود.



طراحی طرح یک فوریتی برای ارائه راهکارهای برطرف کردن مشکل‌های کشاورزی


نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، از تشکیل کارگروهی برای ایجاد یک طرح یک یا دو فوریتی درباره معرفی راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکل‌های موجود در حوزه کشاورزی در نشست عصر امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم اعضای این کمیسیون کاظم فرهمند، محمدمهدی افشاری و اقبال محمدی، مأمور طراحی این طرح شده‌اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا