دیدار فرهمند با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور

یزد فردا/رحیم میرعظیم: در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس حفاظت محیط زیست کشور با کاظم فرهمند که با حضور تنی چند از مسئولان شهرستان های ابرکوه و بافق صورت پذیرفت، مسائل و مشکلات محیط زیستی این دو شهرستان مورد بحث و یررسی قرار گرفت.

کاظم فرهمند در گفتگو با خبرنگار ما اعم مسائل مطرح شده در این زمینه را تشریح نمود.

به گفته فرهمند ، در خواست اختصاص سریعتر 8 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده در سفر دور سوم هیئت دولت به استان یزد به سرو ابرکوه ، پرداخت هزینه هائی که شهرداری در جهت احداث پارک و تملک اراضی اطراف سرو صرف نموده است و درخواست 4 نیروی کارگری جهت حفاظت شبانه روزی از درخت 4500 ساله ابرکوه از جمله برخی از این درخواست ها بود.

به گفته فرهمند ،همچنین در این جلسه مقرر شد که بعد از انجام پروژه های حفاظتی سرو ، در آمد حاصل از بازدید از سرو ابرکوه در اختیار شهرداری ابرکوه قرار گیرد و همچنین در زمینه تأمین نیروی مورد نیاز در جهت حفاظت از این اثر ملی نیز اقدام لازم صورت پذیرد.

فرهمند افزود: در این جلسه همچنین موضوع احداث جاده بافق، سبز دشت،کوهبنان(جاده گزوئیه) در شهرستان بافق، که یکی از خواسته های مردمی است و مسیر بافق به سبز دشت را به میزان 45 کیلومتر نزدیک تر می کند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته فرهمند، در این جلسه مقرر گردید مطالعه لازم در این زمینه انجام پذیرد و طی چند هفته آینده، تیم کارشناسی سازمان محیط زیست به همراه نماینده فرمانداری و مسئولین ذیربط در شهرستان، از محل بازدید نموده و در مورد این مسئله تصمیم مقتضی صورت پذیرد.

فرهمند افزود:در این جلسه همچنین، موضوع کمک و مساعدت به ادارات محیط زیست شهرستان های حوزه انتخابیه، از قبیل تأمین وسیله نقلیه، تأمین نیرو و اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای طرح ها و پروژه های مهم محیط زیستی نیز مطرح و از طرف رئیس سازمان محیط زیست کشور قول پیگیری داده شد.

در این جلسه شهردار ابرکوه و دوتن از اعضای شورای اسلامی این شهر و همچنین سرپرست فرمانداری و بخشدار مرکزی و همچنین دهیار منطقه سبز دشت بافق حضور داشتند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا