فرهمند خبرداد:

سرو ابرکوه؛ دومین درخت کهنسال جهان

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس با بیان اینکه دومین درخت کهنسال جهان در شهرستان ابرکوه استان یزد قرار دارد، گفت: سرو ابر کوه حدود چهار هزار سال قدمت دارد.


"کاظم فرهمند" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، گفت: ده درخت از بزرگ ترین و کهن سال ترین درختان جهان با هزاران سال قدمت در ردیف میراث طبیعی جهان قراردارند که از این نظر سرو ابرکوه در مقام دوم درختان باستانی جهان قرار گرفته است.


نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس، درباره درختان باستانی جهان، تصریح کرد: پس از مسوسلاه درخت مشهورکالیفرنیا با ۴۸۰۰ سال قدمت، سرو ابرکوه در استان یزد با ۴۰۰۰ سال قدمت دومین درخت کهنسال جهان در روی زمین شناخته شده است.


وی با بیان اینکه اثر تاریخی سرو ابر کوه ثبت ملی هم شده است، گفت: خوشبختانه مسئولان استان تا به حال توجه خاصی به این اثر با ارزش داشته‌اند و امیدواریم این توجه به همین گونه باقی بماند.


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، درباره تاثیر درخت سرو ابرکوه بر میزان افزایش گردشگری استان یزد، تاکید کرد: به طور حتم این درخت جایگاه مهمی را در بحث جذب توریست به استان دارد.


ارتفاع درخت سرو ابرکوه ‪ ۲۵‬متر ، دور تنه آن ‪ ۱۱/۵‬متر و محیط آن ‪ ۱۸‬متر است، شهرستان ابرکوه در ‪ ۱۲۰‬کیلومتری غرب شهر یزد واقع شده‌است، این درخت کهن‌سال از سال ‪ ۱۳۱۲‬ به عنوان اثر ملی کشور به ثبت رسیده‌است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا