از سوی فرهمند نتایج سفر نیکزاد وزیر مسکن وراه و ترابری به حوزه انتخابیه تشریح شد

یزدفردا"کاظم فرهمند اظهار داشت: در بازدیدی که با وزیر مسکن و شهرسازی و سرپرست وزارت راه وترابری از برخی از طرح های عمرانی در حوزه راه و مسکن و شهرسازی حوزه انتخابیه صورت پذیرفت، تصمیمات خوبی اتخاذ گردید.


فرهمند افزود: در این بازدیدها از بزرگراه یزد به بافق که در دو فاز و به طول 63 کیلومتر در حال اجراء می باشد بازدید و تصمیم گرفته شد که 8 میلیارد تومان اعتباراین طرح، به طور 100 در صد اختصاص یابد و حداکثر، این مسیر 63 کیلومتری در دهه مبارک فجر افتتاح گردد، همچنین مقرر گردید که، کار مناقصه و پیگیری اعتبار جهت 37 کیلومتر باقیمانده انجام و همزمان با افتتاح این دو فاز، فاز سوم این مسیر نیز کلنگ زنی شود وقابل ذکر است که با توجه به درخواست مردم و موافقت وزیر، فاز سوم از شهر بافق آغاز خواهد شد.


به گفته فرهمند، در حین بازدید از ورودی شهر مهریز،بحث میدان روبروی بیمارستان فاطمةالزهرا از طرف مردم مطرح و مقرر گردید که با حضور معاونت عمرانی استانداری، فرمانداری مهریز، مسکن و شهرسازی و شهرداری و شورای شهر، جلسه ای پیرامون چگونگی ایجاد میدان مورد نظر مردم و ورودی مهریز تشکیل و در این مورد بحث و تصمیم لازم اتخاذ گردد.


فرهمند افزود:در بازدید نیکزاد از جاده یزد خاتم که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و به طول 37 کیلومتر در حال اجرا است، قول مساعد جهت اختصاص صد در صدی اعتبار این پروژه داده شد تا پیمانکار مربوطه در اجرای پروژه تسریع نماید.


به گفته فرهمند، در ضمن بازدید وزیر از این جاده، مشکل جاده مروست ابرکوه به طول 70 کیلومتر نیز مطرح و مقرر شد دو میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارت راه و ترابری و 2 میلیارد تومان نیز توسط استانداری به این جاده اختصاص یابد و در دهه فجر شاهد افتتاح این پروژه باشیم.


به گفته وی، با احداث این جاده، 110 کیلومتر مسیر مروست به ابرکوه کوتاهتر خواهد شد و ارتباط بین بندر عباس، ابرکوه و اصفهان عملی می گردد.


فرهمند افزود: در دیدار سرپرست وزارت راه و ترابری، خط راه آهن یزد،ابرکوه، اقلید نیز در 30 کیلومتری ابرکوه مورد بازدید قرار گرفت و مقرر گردید که وزارت راه و ترابری اعتبار لازم جهت احداث راه آهن از محل اقلید تا ابرکوه را به طور کامل پرداخت نماید و پیمانکار مربوطه نیز بدون وقفه این پروژه را ادامه دهد و با تأمین اعتبار باقیمانده، بقیه مسیرراه آهن فوق نیز احداث گردد.


فرهمند افزود: در مسیر 274 کیلومتری راه آهن یزد اقلید ،چندین ایستگاه بار و مسافر در ابرکوه، دهشیر، مهریز و تنگ چنار احداث می شود.


به گفته فرهمند،همچنین در بازدید نیکزاد از جاده یزد سورمق و با توجه به رکود ایجاد شده، مقرر گردید که اعتبار لازم جهت این پروژه به طور 100 در صد اختصاص یابد و این پروژه در هفته دولت به بهره برداری برسد.


فرهمند در مورد موضوعاتی که در جلسه شورای مسکن و راه و ترابری در محل استانداری در مورد حوزه انتخابیه خود مطرح نموده است اظهار داشت: پیشنهاد کاهش کارمزد وام مسکن در دوران مشارکت از 12 به 4 در صد، یکی از پیشنهادات مطرح شده توسط ما  بود که مقرر گردید مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.


فرهمند افزود: یکی دیگر از مسائلی که در مورد حوزه انتخابیه مطرح گردید مشکل 273 قطعه زمینی بود که در سال 68 با اخذ پول از شهروندان هرات مرکز شهرستان خاتم، توسط مسکن و شهرسازی فروخته شده بود و تاکنون به آنان واگذار نشده است.


به گفته فرهمند، در این جلسه مقرر گردید که ظرف 10 روز، مسکن و شهرسازی و فرمانداری موضوع را مورد بررسی قرار داده و به میزان وجه اخذ شده در سال 68 و با همان نرخ به مردم زمین داده شود .


فرهمند افزود: در این جلسه همچنین با توجه به مصوبات مجلس، از طرف نیکزاد عنوان گردید که تمام راه های روستائی بالای 50 خانوار در طول سال جاری توسط استان زیر سازی و توسط وزارت راه و ترابری آسفالت خواهد شد.


به گفته فرهمند همچنین با توجه به اینکه وزیر تاکنون دیداری از خاتم و بهاباد نداشته است، قول سفر به این شهرستان ها در سفر بعدی نیز داده شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا