کاظم فرهمند در جمع مردم روستای شهرسب ابرکوه

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:کاظم فرهمند در دیدار با مردم روستای شهرسب ابرکوه، با اشاره به تلاش های انجام شده در مورد رفع محرومیت از چهره روستا ها، این اقدامات را مفید اما نا کافی ذکر نمود.

وی با بیان این مطلب که مجلس و دولت تمامی تلاش خود را در این راستا به کار گرفته اند، برنامه ریزی مناسب مسئولان، در جهت آبادانی هر چه بیشتر روستاها را خواستار شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به برخی از این تلاش ها ، مشکل کم آبی را یکی از مشکلات اساسی استان یزد ذکر نمود که در شهرستان ابرکوه و به خصوص در روستاهای این شهرستان نمود بیشتری دارد.

فرهمند از طرح انتقال آب از ماربر، به عنوان یکی از طرح های انتقال آب یاد نمود که سالیان سال تقاضای مردم منطقه بوده است.

وی با اشاره به اعتباری که جهت مطالعه این طرح در نظر گرفته شده و همچنین تخصیص آب از طرف وزارت نیرو، اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح که یک طرح بلند مدت است، گوشه ای از مشکلات کم آبی در منطقه مرتفع شود.

فرهمند همچنین، از تمدید وام کشاورزان استان یزد به مدت یکسال و همچنین پرداخت جریمه و کارمزد این وام ها، از محل اعتبارات خشکسالی توسط دولت نیز خبر داد.

وی همچنین، از کاهش قیمت برق کشاورزی به میزان 25 در صد نیز خبر داد.

حل مشکل شیر یارانه ای و پرداخت یارانه به نهاده های دامی نیز از جمله اظهارات این نماینده مجلس بود.

مسئولان شورای اسلامی، دهیار و جمعی از مردم روستای شهرسب نیز در این دیدار با بیان این مطلب که در مورد روستاهای شرق ابرکوه و به ویژه شهرسب توجه شایسته ای مبذول نشده است ، برخی از مسائل و مشکلات را بیان نمودند.

حل مشکل زمین مسکونی، مشکل انتقال آب از تاغستان، برق ورودی جاده اصلی روستا که این روستا را به جاده اصلی وصل می کند، مشکلات آب روستائی، مشکل آب کشاورزی در شرق ابرکوه که زندگی در 6 روستای منطقه را با مشکل مواجه ساخته وانتقال آب به مجتمع دامداری برخی از خواسته های مردم در این دیدار بود.

مشکلات ارگ شهرسب و ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور و همچنین عدم توانائی در بازپرداخت وام های کشاورزی، از جمله دیگر مسائل مطرح شده توسط مردم در این جلسه بود که با حضور برخی از مسئولان و پیگیری هائی که در محل، توسط این نماینده صوت پذیرفت، مورد بررسی قرار گرفت.

روستای شهرسب از روستاهای شرق ابرکوه و در 5 کیلومتری مرکز شهرستان واقع است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا