فرهمندبا انتقاد از واردات ترمه پاکستانی :
متأسفانه به نظر می رسد که این سازمان به میراث فرهنگی پرداخته و به دیگر وظائف خود کمتر توجه می کند


یزدفردا "نماینده مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس با بیان اینکه یزد قطب تولید ترمه کشور است، افزود: متأسفانه شاهد واردات بی‌رویه ترمه از کشور پاکستان هستیم و این مسئله صنعت ترمه را در معرض خطر نابودی قرار داده است.

کاظم فرهمندخاطر نشان ساخت:استان یزد در تولید صنایع دستی و به‌ویژه تولید ترمه درجایگاه نخست کشور و شاید دنیا قرار دارد.

وی با اشاره به واردات بی‌رویه صنایع دستی، مسئله واردات را یکی از معضلاتی ذکر نمود که در گذشته محصولات کشاورزی و اکنون نیز صنایع دستی و به‌ویژه ترمه را مورد هدف قرار داده است.

این نماینده مجلس با اذعان به این مطلب که واردات بی‌رویه ترمه از برخی از کشور‌های آسیایی و به‌ویژه پاکستان، این صنعت و صنعتگرانی را از این طریق امرار معاش می کنند را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است، خواستار توجه بیشتر مسئولان به این مسئله شد.

وی با بیان این مطلب که صنایع دستی هر کشور، ریشه در فرهنگ آن کشور دارد، واردات صنایع دستی از خارج از کشور را مایه تضعیف و تهدید فرهنگ ایرانی دانست.

فرهمند میزان اشتغال زائی صنعت ترمه در یزد را حدود پنج درصد عنوان نمود و تصریح نمود که با واردات بی‌رویه ترمه ، بیکاری، شاغلان این صنعت را تهدید می نماید.

وی با انتقاد از میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، از آنان خواست که به وظیفه خود بواسطه قرار گرفتن نام صنایع دستی در نامگذاری این مجموعه، عمل کرده و حمایت از صنعتگران صنایع دستی را به جد دنبال نمایند.

وی خاطر نشان ساخت که متأسفانه به نظر می رسد که این سازمان به میراث فرهنگی پرداخته و به دیگر وظائف خود کمتر توجه می کند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا