کاظم فرهمند در دیدار از شرکت تعاونی همیاری دهیاری های بخش مرکزی ابرکوه، تشکیل این شرکت ها را کاری بسیار بزرگ و ارزنده ذکر نمود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: اینکه شاهد هستیم که دو شرکت همیاری در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند و بویژه اشتغالزائی 21 نفره تعاونی همیاری بخش مرکزی، گامی مثبت است.

وی افزود: استمرار کار این شرکت ها امر مهمی است و نمی بایست به سرنوشت بسیاری از شرکت هائی که شروع خوب و پایان نامناسبی داشته اند دچار گردد.

وی یکی از علت های جا ماندن بسیاری از این شرکت ها و تعاونی ها در نیمه راه را، عدم زمینه پذیرش و حمایت در گذشته و همچنین عدم مدیریت کار آمد و پیگیر ذکرنمود.

فرهمند خاطر نشان ساخت: در حال حاضر و با توجه به اصل 44 و توجهی که به این بخش و واگذاری بخش های مختلف دولت به بخش خصوصی می شود و همچنین نگاه دولت و مردم، این تعاونی ها می توانند در این مقوله نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

وی همچنین بر لزوم داشتن برنامه ای مدون در جهت نائل شدن به این اهداف تأکید نمود.

فرهمند با خاطر نشان ساختن این مسئله که فلسفه وجودی این شرکت ها خدمات رسانی است افزود: خوشبختانه در حال حاضر بیشتر برنامه های شما جنبه خدماتی دارد و مسلمأ خدمت خوبی به روستائیان است.

فرهمند افزود: با وجود این مسئله استمرار برنامه ها و خدمات رسانی، نیاز به کار بر روی مقوله سرمایه گذاری و ایجاد در آمد پایدار دارد.

وی افزود: کارهای انجام وشروع شده از طرف این شرکت در بحث خدمات آب و فاضلاب روستائی که به گفته شما رضایت مسئولان و مردم را به دنبال داشته است امربسیار خوبی است که در حیطه های مختلف می بایست ادامه یابد.

وی خاطر نشان ساخت :با توجه به اعتبارات خوبی که در بخش آب و فاضلاب شهری نیز اختصاص یافته، می توانید از تجربیات کارهای قبلی خود در این زمینه استفاده نموده و نقش خود ر به خوبی ایفا نمائید.

فرهمند افزود:در بحث آب روستائی نیز علاوه بر اعتباراتی که دولت پیش بینی نموده است، 500 میلیارد تومان از اعتبارات منابع نفت به آب و فاضلاب روستائی اختصاص یافت که صرف آبرسانی روستائی و به ویژه آبرسانی به مناطق محروم گردد که می تواند بخش قابل توجهی جذب منطقه شده و شما نیز در زمینه کارهای عمرانی در این زمینه سرمایه گذاری نمائید.

وی همچنین به مصوبه آب رسانی به بخش بهمن با 3 میلیارد تومان اعتبار نیز اشاره نمود که می تواند زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری به حساب آید .

فرهمند افزود:یکی از کارهائی که می توان در این زمینه به انجام رساند استفاده از اعتبارات ناچیزی است که به دهیاری ها اختصاص می یابد و ساماندهی آن توسط شرکت می تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد.

وی همفکری و استفاده از تجربیات دیگران در این زمینه را نیز یادآور شد.

به گفته عضو کمیسیون تلفیق بودجه،در کمیسیون تلفیق، اعتبارات خوبی جهت دهیاری ها تصویب شده است و همچنین 8 در صد از اعتبارات تملک و دارائی استان به اجرای طرح هادی روستا اختصاص یافت.

در ادامه این جلسه جمال  زارع، مدیر عامل شرکت همیاری دهیاری های بخش مرکزی برخی از فعالیت ها و همچنین مشکلات را بیان نمود و از طرف نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی قول پیگیری داده شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا