فرهمند در جمع مردم روستای اسفند آباد ابرکوه عنوان نمود:

مصوبات مهم کمیسیون تلفیق در حمایت از اقشار محروم ، کشاورزان، تولید و روستاها

ابرکوه سرپرستی یزد فردا: کاظم فرهمند در جمع مردم روستای اسفند آباد بخش بهمن ابرکوه، با تشریح روند تصویب بودجه، نگاه دولت و مجلس را در این بودجه، حمایت از اقشار محروم ، کشاورزی، تولید و روستاها ذکر نمود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه، برخی از بخش های بودجه ای را که با نظر این کمیسیون به صورت ویژه تری مورد رسیدگی قرار گرفته است و اعتبارات بیشتری نسبت به لایحه بودجه به آن اختصاص یافته تشریح نمود.

فرهمند طرح هدفمندسازی یارانه ها را با 62 هزار میلیارد تومان یکی از این بخش ها ذکر نمود که 50 در صد آن به خانواده ها ،30 درصد در راستای جبران افزایش قیمت ها به بخش کشاورزی و صنعت داده می شود و 10 در صد نیز طبق برنامه قانون برنامه 5 ساله پنجم به بخش بهداشت و در مان بر می گردد و 10 در صد نیز به کارهای عمرانی اختصاص می یابد.

به گفته فرهمند،امسال همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، یک در صد از اعتبارات استانی، به بخش تربیت بدنی و ورزش اختصاص یافته است که می بایست حداقل 30 در صد از آن، به ورزش روستاها و به خصوص روستاهای محروم اختصاص یابد.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق همچنین8 در صد از اعتبارات استان ها به طرح هادی روستاها اختصاص یافته است که در این مورد شاهد افزایش بودجه بوده ایم.

به گفته فرهمند،برای اولین بار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین دولت جهت اجرای طرح های آب و خاک، به وزارت نیرو اختصاص داده شد .

به گفته فرهمند، 500 میلیارد تومان از در آمد وزارت نفت نیز به طرح آبرسانی روستائی اختصاص یافت.

وی خاطر نشان ساخت که 800 میلیارد تومان نیز به طرح های آب کشاورزی و طرح اصلاح باغات اختصاص یافت که 400 میلیارد تومان آن به وزارت نیرو و مابقی به وزارت جهاد کشاورزی تعلق می گیرد.

به گفته فرهمند،هزار میلیارد تومان اعتبار نیز جهت صندوق بیمه محصولات کشاورزی و صندوق توسعه بخش کشاورزی اختصاص یافت.

وی با بیان یکی دیگر از اقداماتی که در غالب بودجه و در بخش حمایت از کشاورزی به انجام رسیده است اظهار داشت: در سال قبل جهت اجرای طرح های آبیاری سهم دولت 70 در صد و کشاورز 30 در صد محاسبه می شد که امسال بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سهم دولت به 85 در صد افزایش یافت و در مناطق محروم نیز سهم دولت به 100 در صد افزایش یافت.

فرهمند افزود: بر اساس مصوبات این کمیسیون و در بعد کارفرمایان بخش کشاورزی، کسانی که حداکثر 5 کارگر شاغل در این بخش دارند شامل معافیت حق بیمه خواهند شد.

به گفته فرهمند،اتاق بازرگانی، اتاق صنایع و معادن و تعاون نیز به عنوان حمایت کننده بخش خصوصی در شورای برنامه ریزی استان عضو می شوند.

وی همچنین به افزایش 20 در صدی اعتبار استان یزد در بودجه 90 نیز اشاره نمود.

فرهمند همچنین با اشاره به طرح های دولت در بخش بهمن ابرکوه، این مصوبات را دارای نقشی تأثیر گذار در منطقه دانست.

شبانه روزی شدن درمانگاه بخش بهمن، ساخت مجتمع فرهنگی هنری، شروع ساخت مدرسه شبانه روزی بخش بهمن و آبرسانی به بخش بهمن از جمله مواردی بود که به گفته فرهمند، در مصوبات سومین سفر هیئت دولت در مورد این بخش مصوب شده است و انتظار می رود که مسئولین بخش و شهرستان درمورد اجرای سریعتر این مصوبات، پیگیری لازم را به عمل آورند.

وی همچنین از اختصاص یک دستگاه آمبولانس نیز به روستای محروم اسفند آباد خبر داد.

رسیدگی به میراث فرهنگی، افت برق در بخش هائی از روستا، عدم خط دهی مناسب تلفن همراه ،مشکل آسفالت روستا، وکمبود امکانات ورزشی، سرعت پائین اینترنت از جمله موارد مطرح شده از جانب مردم بود که با حضور برخی از مسئولان، مورد بررسی قرار گرفت



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا