یزدفردا "به گفته کاظم فرهمند، بر اساس لایحه بودجه سال 90، دولت در بخش کشاورزی و در قسمت تملک دارائی نسبت به سال قبل 102 در صد افزایش اعتیار در نظر گرفته است.

همچنین در وزارت نیرو نیز 20 تا 22 درصد و در بخش محیط زیست نیز به همین میزان افزایش اعتباراختصاص یافته است.

وی افزود: طی هفته گذشته و جاری، ظاهرأ قسمتی از نیازهای بخش کشاورزی با مصوبات کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مرتفع گردیده و چنانچه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی نیز به تصویب برسد، می تواند تا حدودی مشکلات این بخش را مرتفع سازد.

فرهمند خاطر نشان ساخت: بر اساس برنامه پنج ساله پنجم و در بخش کشاورزی، می بایست رشد 7 در صدی را بصورت سالیانه داشته باشیم که، این هدف با اعتبار در نظر گرفته شده در تحقق نمی یابد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: بخش کشاورزی به جهت مواجه بودن با حوادث گوناگون از جمله خشکسالی، سیل، سرما، گرما، تگرک و عوامل دیگر، بیش از دیگر بخش ها در معرض خسارت قرار دارد.

وی خاطر نشان ساخت : افزایش هزینه های ناشی از اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها از قبیل افزایش هزینه برق موتور پمپ ها ، افزایش سوخت ماشین آلات کشاورزی و همچنین سیستم های حرارتی مجتمع های گلخانه ای و دامپروری، لزوم توجه بیشتر به بخش کشاورزی را می طلبد که این امر نیز، مصوب شدن اعتبارات بیشتر را می طلبد که امیدواریم شاهد این افزایش باشیم.

وی همچنین ساماندهی خرید محصولات ، تقویت تعاونی ها به منظور ساماندهی خرید محصولات و عرضه به بازار، کمک به کشاورزانی که دچار افزایش هزینه در اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها شده اند، اصلاح سیستم آبیاری تحت فشار، اصلاح سیستم سوخت و گازرسانی به بخش کشاورزی را از جمله طرح های با اولویت ذکر نمود که در بخش کشاورزی استان می بایست به ان توجه نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا