فرهمند در دیدار با مسئولان دانشگاه پزشکی استان یزد:

می بایست به دنبال افزایش اعتبار اعتبارات پژوهشی  بود


یزدفردا"3 نفر از نمایندگان استان یزد در جلسه ای با اعضاء هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکتر میر محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی،مدیران گروه و روسای دانشکده های پزشکی دیدار و پیرامون پزوهش و تحقیقات در دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


مهندس فرهمند در این جلسه اظهار داشت:چشم انداز 20 ساله و افق 1404، تکلیف امر پزوهش و تحقیق را در دانشکده علوم پزشکی مشخص نموده و در برنامه چهارم و پنجم نیز توجه خوبی به بخش درمان و پژ.وهش شده است و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر افزایش اعتبارات پزوهش تأکیدداشته اند،می بایست زمینه جهت کار تحقیقاتی منسجم فراهم شود.

فرهمند با اشاره به این مطلب که اعتبار پژوهش از 52 صدم درصد به بیش از یک در صد طی چندسال گذشته رسیده، اما در بخش پزشکی ، کشاورزی، مهندسی و علوم پایه، فقط 9 درصد از این اعتبارات پژوهشی هزینه می شود که می بایست به دنبال افزایش آن بود.

مهندس فرهمند اشاره نمود: هر چند یکی از ابزارهای مهم تحقیق و پزوهش پول است، ولی تنها اختصاص اعتبار کافی نیست.

وی خاطر نشان ساخت : در اجرای طرح های تحقیقاتی و پژوهش، شناخت مسئله و استعدادها و پتانسیل ها حائز اهمیت است.

وی بر پرورش استعدادهای موجود، ایجاد بستر مناسب برای تحقیق، دانا محوری و افزایش کار گروهی به جای کار انفرادی تأکید نمود.

فرهمند همچنین جایگزین نمودن تحقیقات علمی به جای جزیره ای، بها دادن به افرادی که فکر سازنده و علمی دارند و وارد نمودن بخش خصوصی در تحقیقات را نیز خواستار شد.

وی، اعزام اساتید و دانشجویان به خارج از کشور، جهت برنامه های پژوهشی و استفاده از دانشجویان نخبه در تحقیقات را، از جمله موارد مورد نیاز در بخش تحقیقات و پزوهش عنوان نمود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 90 اظهار داشت : با توجه به حضور اینجانب در این کمیسیون، آمادگی هرگونه همکاری در جهت افزایش اعتبار در بخش درمان و بهداشت استان یزد را اعلام می کنم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا