فرهمند در دیدار با وزیر آموزش و پرورش:مشکل مربیان پیش دبستانی را حل کنید

یزدفردا "عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس در جلسه با وزیر آموزش و پرورش و کلیه معاونین و مدیران و دیگر اعضاء فراکسیون فرهنگیان اظهار داشت: در برخی از شهرستان ها علیرغم محروم بودن منطقه، فرهنگیان از حق محرومیت برخوردار نیستند و این در حالی است که آن شهرستان با توجه به شرائط خاص خود شهرستان محروم محسوب شده و تعدادی از ادارات نیز حق محرومیت دریافت می نمایند .

وی اظهار امیدواری نمود که این دوگانگی پرداخت که تأثیر منفی به جا خواهد گذاشت، به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

کاظم فرهمند با اشاره به دانشجویان تربیت معلم که به امید استخدام جذب تحصیل می شوند و مشکلات آنان، خواستار توضیح در این مورد گردید که وزیر اموزش و پرورش با توضیحات خود حل این مشکل را به اطلاع اعضای فراکسیون رساند.

فرهمند همچنین در این دیدار توجه بیشتر به مناطق محروم و احداث سالن های ورزشی ، اردوگاه های فرهنگی و تربیتی و خانه فرهنگ در این مناطق را خواستار شد.

وی در جمع مجمع فراکسیون فرهنگیان به موضوع مربیان پیش دبستانی اشاره نمود که حق آنان هم در مصوبه مجلس و هم در وزارت آموزش و پرورش ضایع گردیده است.

به گفته فرهمند، این مربیان هفته ای 20 ساعت در کنار معلمین به تدریس در مناطق مختلف مشغول بوده اند و متأسفانه با گذشت حتی 10 سال سابقه کار، به صورت رسمی در نیامده اند و برخی از آنان حتی از بیمه نیز محروم هستند و این در حالی است که در طی این مدت ،حقوق بسیار ناچیزی نیز دریافت نموده اند.

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه تمامی این مربیان دارای مدرک لیسانس بوده و متحمل زحمات زیادی شده اند، می بایست نسبت به حل مشکلات استخدامی آنان اقدامی عملی انجام داد.

وی از وزیر آموزش و پرورش خواست که دراستخدام سال آینده، این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

فرهند همچنین در این جلسه بر استخدام افراد بومی در آموزش و پرورش تأکید نمود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا