فرهمند عضو کمیسیون تلفیق بودجه

بودجه کشاورزی رشد چشمگیری داشته است

بودجه کشاورزی در سال 90 با 102 در صد افزایش نسبت به سال قبل روبرو بوده است.

به گفته مهندس فرهمند، اعتبار ملی بخش کشاورزی در بودجه سال آینده، 2050 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی خاطر نشان ساخت که این اعتبار در کارهای زیربنائی آبیاری تحت فشار، انتقال آب با لوله و اجرای طرح های پوشش انهار با شبکه های 3 و 4 هزینه می گردد.

به گفته نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در سال 89 مبلغ اعتبار طرح های عمرانی 906 میلیارد تومان بوده است که در سال آینده این میزان اعتبار به 1640 میلیارد تومان رسیده و همچنین از محل ردیف های متفرقه نیز، 300 میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان ساخت که کمک های فنی اعتباری نیز از 145 میلیارد تومان به 306 میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته عضو کمیسیون تلفیق بودجه، در سال 1390 اعتبارات خوبی جهت مجتمع های گلخانه ای و اجرای پروژه های بهره وری در کشاورزی اختصاص یافته است.

وی اعتبار تولید محصولات ارگانیک، لایروبی قنوات و یارانه نهاده ها و خرید کود شیمیائی را که در سال جاری 850 میلیارد بود با 42 در صد رشد 1200 میلیارد تومان ذکر نمود.

به گفته فرهمند بر اساس قانون برنامه پنجم در بخش کشاورزی می بایست رشد 7 تا 8 در صدی را شاهد باشیم.

وی خاطر نشان ساخت که مجموع اعتبارات استانی و ملی در سال 90 با احتساب وام و سهم آورده کشاورزان به 6600 میلیارد تومان می رسد که این سرمایه نمی تواند پیشرفت مورد نظر در این برنامه را به دنبال داشته باشد.

وی رقم مورد نیاز جهت دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه کشاورزی در بخش کشاورزی را 20 هزار میلیارد تومان ذکر نمود.

فرهمند خاطر نشان ساخت : چنانچه 5000 میلیارد تومان اعتبار اعلام شده توسط رئیس جمهور در شورای عالی آب و در مجلس در زمان ارائه لایحه، به بودجه اضافه شده و در قانون بودجه نیز مبلغ فوق الذکر اصلاح شود، مجموع سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به 17600 میلیارد تومان خواهد رسید که رقم بسیار خوبی است


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا