فرهمند در دیدار با کارکنان منابع طبیعی ابرکوه:

عدم توجه به بیابان زدائی توسعه را به خطر می اندازد.

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:کاظم فرهمند در دیدار با مسئولان و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه، خواستار اختصاص بودجه به طرح های بیابان زدائی در این شهرستان شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر خواسته منابع طبیعی در مورد افزایش نیروی متخصص، فعالیت در حجم وسیع منابع طبیعی شهرستان با این تعداد نیرو را سخت و طاقت فرسا خواند.

وی خاطر نشان ساخت: بحث فرسایش خاک در شهرستان ابرکوه جدی است و نیاز به اعتبارات کافی دارد که با توجه به اینکه تخصیص اعتبارات به عهده شهرستان گذاشته شده است، می بایست با توجیه مسئولان به اهمیت موضوع، این مشکل را مرتفع ساخت.

وی با اظهار تأسف از این مسئله که دید بسیاری از مسئولان به فعالیت دید ساختمانی است،خواستار تغییر این دیدگاه ها شد.

فرهمند اظهار داشت : چنانچه با اختصاص بودجه کافی به امر بیابان زدائی پرداخته نشود، انجام پروژه عمرانی با مشکل مواجه می شود.

وی علت این امر را نیز لزوم تهیه زیرساخت ها ذکر و از توجه به امر بیابانزدائی به عنوان یکی از اساسی ترین زیر ساخت های توسعه نام برد.

فرهمند همچنین بر توجه به مسئله آبخیزداری نیز تأکید و اظهار داشت: در حالی که به جهت انتقال آب از بیرون از شهرستان و استان متحمل هزینه های بسیاری می شویم، شاهد از دست رفتن آب حاصل از بارندگی ها هستیم که به صورت سیلاب از دست می رود.

فرهمند همچنین از تلاش جهت ایجاد فضای سبز بین راهی نیز به عنوان امری زیربنائی یاد کرد که علاوه بر جبران کمبود فضای سبز در این شهرستان محروم، نقش اساسی در حل مشکلات پیش رو در بیابان زدائی دارد.

وی همچنین بر توجه و حل مشکلات بوستان فراغه به عنوان تنها پارک بین راهی شهرستان که مورد استفاده مردم شهرستان و مسافران است نیز تأکید نمود.

فرهمند در این دیدار همچنین از اعلام آمادگی خود در حل مشکلات این حوزه حیاتی نیز خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه نیز در این دیدار با بر شمردن برخی از مشکلات و به خصوص مشکلات ناشی از عدم اختصاص چند ساله اعتبار به بخش بیابان زدائی، خواستار همدلی و همکاری نماینده مردم در حل این مشکل گردید.

محمد مهدی صادقی همچنین با یادآوری این مسئله که بوستان فراغه ابرکوه که به عنوان بوستان شاخص استان یزد انتخاب شده است، با دارابودن امكاناتي مانند نمازخانه ، سرويسهاي بهداشتي و محلهاي مناسب و سكوهاي احداثي جهت نصب چادرهاي مسافرتي، زمين بازي كودكان مجهز به وسائل بازی کودکان، پذیرای اهالي شهرستان و مسافرين عزيز مي باشد، برخی از مشکلات این بوستان از جمله مسئله آب را مشکل اساسی در رونق بخشی هر چه بیشتر و حفظ فضای موجود ذکر نمود.


وی همچنین بر لزوم توجه بیشتر و استفاده بهینه از آب های شیرینی که به صورت سیلاب به هدر می روند گردید.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا